عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: در لایحه بودجه سال جاری مقرر شده بود که دولت بودجه را در اختیار بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی‌(ره) قراردهد تا از این طریق به خانواده‌های نیازمند کمک شود که برخلاف قانون چنین اتفاقی صورت نگرفته است.

قاضی‌پور: سهم 30درصدی صنعت از هدفمندی یارانه‌ها پرداخت نشده است/احمدی‌نژاد کل ایران را حقوق بگیر و کارمند دولت کرد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در خصوص حذف یارانه بگیران غیرنیازمند و ایجاد اشتغال از محل صرفه جویی پرداخت یارانه، اظهار داشت: در ابتدا باید اعلام کنم که جدول شماره 17 در پیوست لایحه بودجه نیست و حذف شده، این جدول درخصوص کمک به اشخاص حقوقی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قانون هدفمندی یارانه گفته شده تا به خانواده‌های کم‌درآمد مبالغی داده شود اما آقای احمدی‌نژاد کل ایران را حقوق بگیر و کارمند دولت کرده‌اند، گفت: از روز اول برای دریافت یارانه ثبت‌نام نکرده‌ام و از ابتدا نیز با اجرای آن مخالف بوده‌ و به‌همراه آقای حمیدرضا محجوب، الیاس نادران و احمد توکلی در صحن علنی مجلس برای مخالفت با اجرای این قانون ثبت‌نام کردیم که نفر پنجمی اعلام مخالفت نکرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در آن زمان اعلام کردیم که این قانون ناقص اجرا می‌شود، ادامه داد: درحال‌حاضر نیز شاهد هستیم که قانون هدفمندی یارانه‌ها ناقص اجرا می‌شود، قرار نبود که به همه افراد جامعه یارانه پرداخت شود، در چند سال اخیر نیز در بودجه آورده‌ایم که دولت می‌تواند به افراد غیرنیازمند یارانه پرداخت نکند.

وی ادامه داد: طبق قانون در لایحه بودجه سال جاری مقرر شده بود که دولت بودجه را در اختیار بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی‌(ره) قراردهد تا از این طریق به خانواده‌های نیازمند کمک شود که برخلاف قانون چنین اتفاقی صورت نگرفته است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال اول اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها مقرر شده تا 30 درصد از منابع قانون هدفمندی یارانه‌ها در اختیار صنعت قراربگیرد اما چنین چیزی صورت نگرفت، تصریح کرد: باید این درآمدها در اختیار بانک کشاورزی و صنعت و معدن قرار داده شود تا به کشاورزان، روستاییان و صنعت‌گران تسهیلات داده و اشتغال ایجاد شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه تعداد بسیار زیادی کارگاه احداث شده که به علت عدم سرمایه درگردش تعطیل هستند، خاطرنشان کرد: اگر این منابع به‌صورت امانت نیز در اختیار این بانک‌ها قرار می‌گرفت در طی این سال‌ها هزاران شغل ایجاد می‌شد./