سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس با اشاره به فرجام کنوانسیون FATF گفت: نمایندگان این "برجام مالی" را امضاء نخواهند کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش مثلث آنلاین حجت‌الاسلام و المسلمین حسن نوروزی در گفت‌وگو با  تسنیم ، با اشاره به مسکوت ماندن کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم اظهار داشت: این کنوانسیون از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس وارد صحن شده بود، اما چون توافقی نوشته شده میان دو طرفی بود که مجلس نمی‌توانست در مورد آن نظر دهد و دخالت کند نمایندگان با آن مخالفت کردند.

وی بیان کرد: علاوه بر این با توجه به نظر مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه این کنوانسیون همچون بسته‌ای ترجمه‌ شده از سوی دیگر کشورها به ایران ارائه شده و هیچ‌گونه نظر ایران در آن تأمین نشده است، با مخالفت نمایندگان مواجه شد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس افزود: البته نظر برخی از نمایندگان این بود که روند بررسی و تصویب این کنوانسیون برای مدت دو ماه به تعویق بیفتد تا تکلیف برجام در اروپا مشخص شود، که اگر آن‌ها پایبند برجام بودند که این کنوانسیون امضا شود و در غیر این صورت نمایندگان به آن رأی ندهند.

نوروزی در ادامه به دلیل ورود این کنوانسیون به مجلس اشاره کرد و گفت: مخالفت نمایندگان به دلیل حساسیت آن‌ها بعد از برجام نسبت به عدم پایبندی کشورها به برجام بود، نمایندگان معتقد بودند که کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم نوعی برجام مالی است که بر ما تحمیل می‌شود و از این رو نمی‌توان با آن موافقت کرد و به آن رأی داد.