پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

نوروزیان معاون استاندار سیاسی امنیتی خراسان رضوی می‌گوید شکل ارسال پیامک‌ها و نقش خلیل موحدی محصل مشخص است و دستگاه قضا باید درباره آن تصمیم گیری کند.

به گزارش مثلث آنلاین به نقل از  نامه نیوز، ماجرای پیامک‌های تهدیدآمیز به نمایندگان تمامی ندارد. روز جلسه تصویب CFT علی لاریجانی رئیس مجلس نیز این موضوع را تائید کرده بود. برخی نمایندگان مجلس گفته‌اند حالا که لایحه تصویب شده، پیامک‌های تهدیدآمیز تبدیل به نفرین شده است.
 
پیگیری رویداد۲۴ از پشت پرده  ارسال پیامک‌ها نشان می‌داد هماهنگی ابتدایی با فردی به نام خلیل موحدی محصل بوده که پیش از این عضو شورای شهر مشهد بوده است. معاون ساسی امنیتی استانداری خراسان رضوی نیز این موضوع را اعلام کرده بود. ماجرا از این قرار بوده که موحدی اصل از طریق کانال تلگرامی حسینیه فرهنگی قرآن و عترت شماره نمایندگان را اعلام می‌کرده و از اعضای کانال و همچنین افرادی که به او نزدیک بوده‌اند، می‌خواسته برای تغییر رای نمایندگان به آنها پیامک بزنند، با اینهمه سمت و سوی پیامک‌ها گاه از درخواست خارج می‌شده و شکل تهدید به خود می‌گرفته است.
 
حشمت الله فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز به وجه دیگر موضوع اشاره کرده بود و این سوال را طرح کرده بود که محل تامین هزینه طومارنویسی‌ها و ارسال روزنه ۱۰۰۰ پیامک تهدیدآمیز از کجا تامین می‌شود؟
خلیل موحدی محصل معروف به حاج خلیل البته این موضوع را پنهان نکرده است و گفته است «ارسال پیامک‌های روشنگری به نمایندگان بی سوادی که بعضا با لیست انگلیسی به خانه ملت راه یافته‌اند و بار سنگین خیانت برجام بیست دقیقه‌ای‌شان امروز کمر ملت مظلوم را خم کرده از افتخارات ماست و چیز پوشیده‌ای نبوده که کسی کشف کند»
 
موحدی محصل البته در توضیح بیشتر به کسانی که از پیگیری قضایی این موضوع صحبت کرده‌اند، هشدار داده آنها جو ارعاب ایجاد نکنند چون او و یارانش تا آخرین قطره خون در حفظ آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند!
 
اشاره حاج خلیل به نوروزیان معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان رضوی بوده است؛ فردی که بنا به مسئولیتش گویا بیشترین پیگیری برای مقابله با حرکت‌های تندروانه در مشهد را داشته است؛ تلاش‌هایی که البته تا کنون چندان موفق نبوده است، چه آنکه پیش از این در دیماه سال گذشته اولین اعتراض‌های خیابانی در مشهد آغاز شده بود و پس از آن با اشکال و دیدگاه‌هایی دیگر در شهرهای مختلف ادامه پیدا کرده بود. معاون سیاسی امنیتی استاندرای خراسان رضوی اکنون نیز این دلشمغولی را دارد که شهر مشهد به کانون گروه‌های تندرو تبدیل شده است.
 
مشهد کانون افراطیون شده است
 
محمدرحیم نوروزیان معاون سیاسی امنیتی استاندار مشهد به رویداد۲۴ می‌گوید: پیامک‌های تهدیدآمیزی به نمایندگان ارسال می‌شد. البته دستگاه قضا افرادی که اقدام به چنین کاری می‌کردند را شناسایی و برخورد لازم را انجام دادند، اما در بحث اخیر بازهم برخی از افراد اقدام به ارسال پیامک‌های دسته جمعی کردند که کاملا هم آشکارا بوده است.
 
نوروزیان گفته است: این افراد متعلق به یک حسیسنه هستند که به قول خودشان کارهای فرهنگی انجام می‌دهند و صراحتا هم در فضای مجازی این موضوع را اعلام کرده‌اند و می‌گویند از باب امر به معروف و نهی از منکر چنین کاری را انجام می‌دهند. نکته‌ای که اکنون مطرح است این است که آیا این اقدام جرم است یا خیر، که این مسئله نیز به عهده دستگاه قضا است.
 
معاون سیاسی امنیتی استاندار مشهد با بیان اینکه این رفتارها و اقدامات ارتباطی با اعتراضات دی ماه که شروع آن از مشهد بود، ندارد، می‌گوید: فکر نمی‌کنم که این دو موضوع ارتباطی با هم داشته باشد، اما بالاخره مشهد مرکز حرکات تندروانه شده است و از آنجایی که افراد تندرو و افراطی را در شهر داریم، عموما دست به چنین رفتارهایی می‌زنند.
 
نوروزیان می‌گوید موضوع ارسال پیامک‌های تهدیدآمیز و حرکات تندروانه را در دست پیگیری داریم. آقای خلیل موحدی اصل در اینستاگرام خودش درباره بنده مطلبی نوشته‌اند که سرشار از توهین و تهدید است؛ این در حالی است که آنها می‌گویند کارشان روشنگری انقلابی است! آن ادبیات و سخنانی که مطرح شده، آنقدر توهین‌آمیز است که جای هیچ حرفی باقی نمی‌گذارد و بهتر است مردم قضاوت کنند.
 
اشاره نوروزیان به مطلب منتشر شده توسط خلیل موحدی محصل بوده که در مطلبی تند علیه نوروزیان او را به خوش خدمتی، ناکارآمدی، تهدید نیروهای انقلابی، سرکوب و مقابله با روشنگری انقلابیون و توهین شما به خانواده شهدا متهم کرده بود.
 
 
منبع: رویداد 24