عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مسئولان حاضر در جلسه روزگذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، توضیحات امیدوار کننده‌ای ارائه کردند که بر این اساس می‌توانیم ریشه تروریست‌ها در شرق کشور را بخشکانیم.

ریشه تروریست‌ها در شرق کشور را می‌خشکانیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در خصوص بررسی حادثه تروریستی زاهدان در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اظهار داشت: بعد از وقوع حادثه تروریستی در زاهدان، وزرای امورخارجه، اطلاعات و کشور باید برای پاسخگویی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی حضور پیدا می‌کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سوالات متعددی از این 3 وزیر داشتیم اما از آنجایی که وزرا امکان حضور نداشتند معاونین هر 3 وزیر در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی حضور پیدا کردند و مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در جلسه حضور یافتند و به سوالات نمایندگان استان اصفهان، سیستان و بلوچستان و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پاسخ دادند.

دولت بعنوان متولی تامین امنیت کشور تمهیدات لازم برای حفظ امنیت کشور را بیاندیشد

وی افزود: توقع ما این است که دولت بعنوان متولی تامین امنیت کشور کلیه اقدامات لازم برای حفظ امنیت کشور را انجام دهد.

جاسمی ادامه داد: از صفر تا 100 تامین امنیت به عهده رئیس جمهور و دولت است که باید ملزومات تامین امنیت توسط آن‌ها ایجاد شود تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

ظریف شخصا باید به موضوع امنیتی بین ایران و پاکستان ورود کند

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی کشور نیز باید با همتای خود در پاکستان این موضوع را پیگیری کنند، آقای وزیر شخصا باید به این موضوع ورود کند، گفت: باید با زبان دیپلماسی با پاکستان برخورد کرد.

وی افزود: باید توجه داشت که ایران و پاکستان مرز هزار کیلومتری مشترک دارند و ایران دوستان خوبی در پاکستان دارد که می‌توان گفت 80 درصد مردم پاکستان علاقمند به ایران هستند و نمی توان این مسائل را نادیده گرفت، اما دولت پاکستان باید وظیفه تامین امنیت مرز با ایران را به خوبی انجام دهد.

مجلس به دنبال تقویت بنیه دفاعی کشور است

جاسمی اظهار داشت: تلاش‌های لازم در صحن باید برای تقویت بنیه دفاعی کشور لحاظ شود تا بتوان بودجه دفاعی و امنیتی به خصوص مرز را افزایش داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان حاضر در جلسه روزگذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، توضیحات امیدوار کننده‌ای ارائه کردند، بیان کرد: می‌توانیم ریشه تروریست‌ها در شرق کشور را بخشکانیم که در آن صورت تعاملات لازم با پاکستان را نیز می‌توانیم، داشته باشیم.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تجهیزات مورد نیاز خود برای تامین امنیت مرزها باید دست پیدا کند./

پایان پیام