کارشناس مسائل سیاسی گفت: زمان آن رسیده کسانی که از احمدی نژاد حمایت می‌کردند، با این تصور که او پیرو ولایت است و به امام و ولایت فقیه اعتقاد دارد، از او عملا اعلام برائت کنند.

احمدی نژاد باید باید به جرم دزدی اسناد سرّی محاکمه و مجازات گردد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمدحسین قدیری ابیانه کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌ وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به اظهارات اخیر محمود احمدی‌نژاد در مصاحبه با فارس، با بیان اینکه مواضع احمدی‌نژاد به مرور ماهیت ضددینی و مخالفت با امام، رهبری و اصل ولایت فقیه را آشکار کرده است، گفت: باید منتظر گام‌های بعدی او باشیم، چون به نظر می‌آید او دنبال ایجاد فرقه‌ای مشابه با بهائیت با عنوان فرقه ضاله بهاریه یا بهاریت است.

وی با اشاره به این بخش از صحبت‌های احمدی‌نژاد که گفته حاکمان باید مطابق با میل اکثریت عمل کنند، خاطرنشان کرد: در حقیقت ملاک احمدی‌نژاد اسلام نیست، بنابراین اگر او در زمان قوم لوط حاکم بود، مطابق با میل اکثریت عمل می‌کرد و از نظر او لوط پیامبر باید تسلیم خواست مردم می‌شد و خدا نیز از عدالت خارج است، چرا که به جای آنکه تسلیم خواست مردم شود، برای آنها عذاب نازل کرد.

وی افزود: طبق این دیدگاه احمدی‌نژاد اگر در افغانستان طالبان اکثریت را داشت، او نیز کشتن شیعیان و تجاوز به زنان شیعه را برحق می‌دانست چون حقانیت را به اکثریت می‌داد و اسلام و قرآن ملاک او نیست.

قدیری ابیانه همچنین با اشاره به این بخش از اظهارات احمدی‌نژاد که می‌گوید قبل از انقلاب آزادی‌ها گسترده‌تر بود، تصریح کرد: البته حق با اوست، چون همجنس‌بازی نه تنها مجاز بود، بلکه هویدای همجنس‌باز و بهائی 13 سال نخست‌وزیر ایران بود، همچنین فحشا و فساد جرم محسوب نمی‌شد بلکه تقدیر نیز می‌گردید، همچنین مزدوری و جاسوسی برای آمریکا و طرفداری اسرائیل نه تنها جرم نبود، بلکه پیش‌زمینه پذیرش انتخابات در حکومت نیز بود. این در حالی است که در جمهوری اسلامی ایران مشائی را به عنوان مقام حکومتی، حق نداشت غاصبان فلسطین را به عنوان دوستان خود نام ببرد.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه احمدی‌نژاد در جایی گفته در این مملکت هیچ‌کس جز مشائی حرف نو، آینده‌ساز و امیدبخش ندارد و فقط اوست که چنین است، اظهار داشت: این حرف را در مورد کسی می‌زند که می‌گوید دوران اسلامگرایی گذشته همانطور که دوران اسب‌سواری گذشته است.

قدیری ابیانه ادامه داد: احمدی نژاد گفته خدا فقط با امام زمان رابطه ندارد و می‌تواند با غیر امام زمان و مردم نیز ارتباط برقرار کند، البته خداوند به همه چیز تواناست، ولی ظاهرا این جمله او مقدمه‌ای برای ادعای ارتباط با خدا و نماینده خدا در زمین است،کما اینکه ظاهرا معتقد است که او و مشائی به نوعی با خود امام زمان(عج) در ارتباطند.

وی تأکید کرد: اگر او را خائن و مهره دشمنان ندانیم باید گفت که احمدی نژاد دچار اختلالات روانی شده است.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه او گفته اسنادی را در زمان ریاست‌جمهوری خود استخراج یا کپی کرده و در جایی پنهان نموده و اگر با او برخورد شود، اسناد را انتشار عمومی ودراختیار سازمان‌های جاسوسی بیگانه قرار می‌دهد، گفت: او اینگونه نظام را تهدید می‌کند، در حالی که هیچ مقامی حق ندارد از اسناد سری کپی تهیه کرده و نزد خود نگه دارد، همین ادعا از نظر حقوقی نوعی اعتراف به جرمی ضدامنیتی تلقی می‌شود و او باید به جرم دزدی اسناد سرّی محاکمه و مجازات گردد، هر چند این ادعای او بلوفی بیش نباشد.

وی با تأکید بر اینکه امروز به یقین احمدی نژاد مورد توجه سازمان‌های سیا و اینتلیجن‌سرویس و موساد است، خاطرنشان کرد: دشمنان امیدوارند از او در فتنه برنامه‌ریزی شده علیه انقلاب استفاده کنند هر چند او نخواهد توانست به نظام لطمه بزند. فرصتی که به احمدی‌نژاد داده شد تا به مرور مواضع خود را آشکار کند این حسن را داشته و دارد که ماهیت استحاله شده او برای عموم مردم روشن شود و بین طرفدارانش ریزش حاصل گردد.

قدیری ابیانه با تأکید بر اینکه امروز باید مدال وقاحت بر سینه احمدی نژاد و مدال حماقت بر سینه طرفدارانش نصب شود، گفت: او برای جمع آوردن طرفدار برای خود ادعا می‌کند که می‌تواند در صورت به حکومت رسیدن ماهیانه یک میلیون به هر نفر پرداخت کند، در حالی که خود می‌داند چنین امری مقدور نیست چون دولت به ازای هر ایرانی در حال حاضر 10 میلیون تومان بدهی دارد و صادرات نفت ایران در شرایط قبل تحریم و در دوران خود او، به ازای هر ایرانی کمتر از یک بشکه در هر ماه بوده است و برای پرداخت 45 هزار و 500 تومان یارانه، ماهیانه بیش از یک‌هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشته است. مگر اینکه آنقدر پول ایران را بی‌ارزش کند که ارزش یک میلیون تومان کمتر از 45 هزار و 500 تومان باشد.

وی در پایان تأکید کرد: زمان آن رسیده کسانی که از احمدی نژاد حمایت می‌کردند، با این تصور که او پیرو ولایت است و به امام و ولایت فقیه اعتقاد دارد، از او عملا اعلام برائت کنند.

انتهای پیام/