مثلث آنلاین: نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دولت را مکلف کردند که افزایش و متناسب سازی حقوق بازنشستگان زیر ۲.۵ میلیون تومان را در اولویت قرار دهد.

 بازنشستگان در اولویت افزایش حقوق
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگار مهر ، در ادامه جلسه علنی روز شنبه مجلس شورای اسلامی، در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 98 با بند (ج) تبصره (۱۲) ماده واحده این لایحه با 164 رأی موافق، 22 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از مجموع 227 نماینده حاضر به تصویب رسید بر این اساس حقوق بازنشستگی زیر ۲.۵ میلیون تومانی در اولویت افزایش و متناسب سازی قرار می‌گیرد.

در بند (ج) تبصره 12 این لایحه آمده است: دولت مکلف است اعتبار ردیف ۲۲-۵۵۰۰۰۰ جدول شماره (۹) این قانون را برای افزایش و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح با اولویت کسانی که دریافتی‌ ماهانه آنها کمتر از بیست و پنج‌ میلیون (۲۵.۰۰۰.۰۰۰)ریال می‌باشد، براساس آیین‌نامه اجرائی که توسط سازمان برنامه و بودجه کشور با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد، اختصاص دهد.

صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح مکلفند افزایش احکام حقوقی سال 1398 بازنشستگان ذی‌نفع ناشی از اجرای این حکم را از تاریخ اول فروردین 1398 اعمال کنند.

همچنین نمایندگان بند (د) تبصره 12 این لایحه را با 164 رأی موافق، 22 رأی مخالف و6 رأی ممتنع از مجموع 227 نماینده حاضر در جلسه مصوب کردند که بر این اساس درآمد حاصله از فروش ساختمان‌های ملکی دستگاه‌های اجرایی مستقر در شهرستان‌های استان پس از مبادله موافقتنامه، صرف تکمیل یا احداث مجتمع اداری همان شهرستان‌ها می‌شود. شمول این حکم درمورد دستگاههای زیر نظر مقام معظم رهبری منوط به اذن ایشان است.