قتل طلبه همدانی توسط یکی از اراذل و اوباش، فرصت جدیدی به طرفداران محدودسازی شبکه های اجتماعی داده تا حملات خود به دولت را تشدید کنند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سیدمحمد حسینی وزیر ارشاد دولت آقای احمدی نژاد که این روزها در شبکه اجتماعی فیلترشده توئیتر بسیار فعال است،‌ با اشاره به حضور قاتل طلبه همدانی در فضای مجازی، دولت و وزارت ارتباطات را به ولنگاری متهم کرده و نوشته این اتفاق «یک بار دیگر ثابت کرد که روحانی و جهرمی اعتقاد و عزم و اراده‌ای برای مدیریت فضای مجازی ندارند و تبعات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی این ولنگاری را درک نمی‌کنند.»

رضا تقی پور وزیر ارتباطات آقای احمدی نژاد نیز در یادداشتی با اشاره فعالیت قاتل در اینستاگرام نوشته: «در ماجرای اخیر به شهادت رسیدن روحانی همدانی پای شرکت فیس‌بوک و اپلیکیشن وابسته به آن (اینستاگرام) در میان است.»

این دسته از منتقدان که اتفاقا خودشان از فعالان شبکه های اجتماعی فیلتر شده هستند به این سوال پاسخ نمی دهند که در قتل اخیر، شبکه های اجتماعی چه نقشی داشته اند؟ آیا از طریق اینستاگرام اقدام به قتل کرده اند؟ آیا از طریق شبکه های اجتماعی، اسلحه خریده اند؟ آیا با حضور در شبکه های اجتماعی به قاتل و جنایتکار تبدیل شده اند؟ اگر قاتل در اینستاگرام حضور نداشت، قتل رخ نمی داد؟ و مهمتر از همه آنکه اگر این بزرگواران اکنون وزیر ارشاد و ارتباطات بودند، چه اقدامی انجام می دادند؟اینستاگرام را مانند تلگرام فیلتر می کردند تا دیگر در هیچ گوشه ایران، قتلی رخ ندهد؟! شبکه های اجتماعی را محدود می کردند تا کسی به سلاح دسترسی نداشته باشد؟!

حتی اگر به مانند این بزرگواران بخواهیم به دنبال مقصر بگردیم،‌مقصر کیست؟ وزارت ارتباطات یا پلیس؟

پلیس فتا یا همان «پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات» که وظیفه آن جلوگیری و مبارزه با کلاهبرداری اینترنتی، سرقت اینترنتی، هک و نفوذ، جرائم سازمان یافته رایانه‌ای، پورنوگرافی (موارد سوء اخلاقی) و... است در سال 1389 تاسیس شده است. به گفته رئیس پلیس فتا، این پلیس مسئولیت تأمین نظم و امنیت و آسایش عمومی و فردی در فضای مجازی را بر عهده دارد.

اکنون این پرسش مطرح است که پلیسی که می تواند برخی دختران بی حجاب در اینستاگرام را شناسایی و با احضارشان، آنها را وادار به رعایت حجاب در اینترنت کند و صحنه های مضحک و جلفی از مانکن‌های چادری در اینستاگرام ساخته شود، چگونه از "عربده کشی قاتل طلبه همدانی در فضای مجازی" غفلت کرده است؟

در پایان باید از برخی وزیران سابق آقای احمدی نژاد که گوی سبقت را در حمله به شبکه های اجتماعی از هم ربوده اند و دولت را به انفعال در فضای مجازی متهم می کنند پرسید اگر شبکه های اجتماعی بد است و دولت باید آنها را محدود کند، آنها در این شبکه ها آن هم با استفاده از فیلترشکن‌هایی که طبق قانون خرید و فروش آن جرم است در شبکه های اجتماعی چه می کنند؟