القاصی مهر اهل معامله سیاسی در مقابل عدالت نیست

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

درباره کارنامه و سابقه القاصی مهر، دادستان جدید تهران که پیش از این رئیس دادگستری استان فارس بوده است، با محمدجواد جمالی نوبندانی، نماینده مردم فسا در مجلس و عضو مجمع نمایندگان استان فارس گفت‌وگوی کوتاهی انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید.

به عنوان نماینده استان فارس در مجلس، چه ارزیابی از حضور آقای القاصی مهر در دادستانی تهران دارید؟

ایشان از اهالی استان لرستان هست و مدتی به عنوان مدیرکل دادگستری استان فارس بود. من ایشان را فردی پاکدست و قانونمدار دیدم، درعین حال در برخورد با مفاسد هم قاطع بود. نیروی جوان، پرانرژی و درعین حال باتجربه هست. در مدت حضور در دادگستری فارس، تعامل خوبی هم با نمایندگان مجلس داشت. از این رو معتقدم ریاست محترم قوه قضائیه انتخاب شایسته‌ای انجام داد.

نمونه‌هایی از قاطعیت در مبارزه با فساد در ذهن دارید؟

در برخی از پروژه‌ها که رانتخواری وجود داشت یا مشخص بود که قانون را دور زدند که اخبار آن کم و بیش منتشر شد، شاهد بودم که ایشان بسیار محکم ایستاد و برخورد کرد. یا در برخورد با اشرار که در برخی مناطق استان فارس حضور داشتند، ایشان بسیار خوب و قاطع عمل کرد. آقای القاصی دغدغه عدالت را دارد که این بسیار مهم است. اهل معامله سیاسی در مقابل عدالت نیست.

برگزاری دادگاه مهاجمان آقای علی مطهری در فارس و اینکه آنان پای میز محاکمه آمدند هم اتفاق مهمی در کشور بود که در دوره مدیریت ایشان رقم خورد.

بله همان طور که گفتم، ایشان عدالت را فدای مسائل سیاسی نمی‌کند.

اما این اواخر، احضار و بازداشت برخی از اعضای شورای شهر شیراز هم مسأله‌ساز شده بود.

یک عضو شورای شهر یعنی آقای مهدی حاجتی مورد بازخواست قضایی قرار گرفت که این هم ناشی از این بود که سایر نیروهای امنیتی و قضایی فارس هم به عنوان شاکی پای کار بودند. وقتی با برخی مسئولان شورای شهر صحبت کردم، آنان هم معتقد بودند که آقای حاجتی به عنوان عضو شورای شهر بهتر می‌توانست عمل کند که بعد هم این قضیه حل شد.

بنابراین حضور آقای القاصی در تهران به عنوان مرکز کشور را چطور می‌بینید؟

با توجه به اینکه ایشان مدارج مختلف مدیریتی در قوه قضائیه را به صورت پلکانی طی کرده و فرد باتجربه‌ای هست، فرد مناسبی برای این سمت است. ضمن اینکه فارس استان بسیار مهمی در کشور است و کسی که در این استان کار می‌کند، باید قابلیت‌های مدیریتی خوبی داشته باشد. بنابراین درباره آقای القاصی این طور نیست که او از جای حاشیه‌ای و بدون درگیری‌های چندانی به تهران منتقل شده باشد، بلکه کارنامه و تجربه موفقی دارد که این تجربه در تهران قطعاً به کار خواهد آمد. به عبارت دیگر، کسی که توانسته باشد در فارس مدیریت کند، قطعاً در تهران هم این گونه خواهد بود.