مثلث آنلاین: سردبیر روزنامه 'ژون افریک' روز شنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی فرانس 24 با اشاره به افزایش تنش ها میان ایران و آمریکا، تاکید کرد که بلوف و تهدید جزو اساسی راهکار دولت دونالد ترامپ برای متقاعد کردن کشورها است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24، 'ژولی اوونو' گفت: در واقع باید گفت که اساس دیپلماسی ترامپ، بلوف و تهدید دائمی کشورهایی است که با آن مخالف هستند. این موضوع را نباید فراموش کرد که ایران متحدانی بسیار قوی در منطقه دارد که از آن جمله می توان به حزب الله لبنان و سایر گروه های مسلح شیعه اشاره کرد. اگر واقع گرایانه به موضوع نگاه کنیم، هرگز جنگی میان ایران و آمریکا رخ نخواهد داد.
سردبیر روزنامه 'ژون افریک' افزود: همه به خوبی می دانند که جنگ احتمالی میان ایران و آمریکا، تبعات بسیار سنگین و جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت. گرچه اکنون حتی با حذف ایران از بازارهای نفتی جهانی، قیمت نفت افزایش چندانی نیافته است، اما در صورت بروز کوچکترین جنگی، و از آنجایی که کشورهای عربی در تیررس ایران خواهند بود، بازار نفت به یکبار متشنج خواهد شد. با این حال قیمت نفت در بازارهای جهانی حدود 20 درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: افزایش قیمت نفت به هیچ عنوان برای آمریکا توجیه اقتصادی ندارد چرا که این دولت بر مبنای اقتصاد نفتی و قیمت نفت پایین است. به همین دلیل است که به طور قطع خط و نشان های آمریکا، جزو سیاست های بلوف و تهدید آمیز وی محسوب می شود.
پیشتر جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرده بود که ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به همراه یک نیروی ضربت از هواپیماهای بمب افکن به منطقه فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در خلیج فارس اعزام می شوند.
این در حالی است که بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران سیاسی بر این باورند که تغییرات در صف آرایی نظامی آمریکا روالی عادی دارد و برخی مقامات آمریکایی نیز به رغم اینکه تنها لحن بیانیه بولتون و اعلام چنین برنامه‌ای از سوی او را عجیب می‌دانند ارسال این واحدهای نظامی به منطقه را امری عادی می‌دانند.