عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نشست رئیس جمهور با فعالان سیاسی و احزاب گفت: اصلاح‌طلبان از این گله داشتند که دولت با اصلاح‌طلبانی که عامل پیروزی‌اش بود تبادل‌نظر نمی‌کند و آنها را مورد اعتنا قرار نمی‌دهد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست دیشب رئیس جمهور با فعالان سیاسی و احزاب با بیان اینکه این نشست با دعوت از فعالان سیاسی و گروه‌های مختلف برگزار شد ولی فرصت اظهارنظر کم بود و 14 نفر در کمتر از یک ساعت حرف‌های خود را زدند، اظهار داشت: اصلاح‌طلبان بیشتر به نکات حاشیه‌ای پرداختند و همان مسأله حصر و اینکه دولت در سایه نمی‌گذارد شما (دولت) را کار کنید را مطرح کردند. اصلاح‌طلبان همچنین تأکید داشتند که نباید باب مذاکره بسته شود. 

مظفر ادامه داد: همچنین اصلاح‌طلبان گله داشتند از اینکه دولت با اصلاح‌طلبانی که عامل پیروزی این دولت بودند تبادل‌نظر نمی‌کند و آنها را مورد اعتنا قرار نمی‌دهد. 

این فعال سیاسی همچنین با اشاره به اظهارات شخصیت‌های اصولگرای حاضر در این نشست، گفت: من 2 یا 3 نکته را مطرح کردم که یکی مسأله شرایط خاص کشور بود که نیازمند تدابیری است که باید انجام شود و یکی از آنها این بود که از مجموعه صحبت‌ها باید جامعه احساس رفاه و همدلی کند و باید مسئولین طوری صحبت کنند که احساس تعارض بین شخصیت‌های مختلف نظام القا نشود. 

وی افزود: نکته بعدی من این بود که مشکل اصلی جامعه نه اصلاح‌طلب و نه اصولگرا بودن است و باید پرداختن به حاشیه‌ها را کنار گذاشت و مشکل کشور نامگذاری خیابان‌ها به نام افراد مسأله‌دار و مباحثی چون شجریان نیست و کسانی که از این مسائل حرف می‌زنند از مشکلات مردم خبر ندارند. 

مظفر ادامه داد: در این نشست تأکید کردم که مشکل مردم این است که دولت رهاست و مردم احساس می‌کنند هر کسی هر کاری که دلش می‌خواهد انجام می‌دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در خصوص مذاکره هم گفتم که در این شرایط به هیچ عنوان مذاکره به صلاح نیست، خاطرنشان کرد: تأکید کردم که مذاکره خلاف آرمان شهیدان و حق ملت ایران است و ملت نیز این ذلت را نمی‌پذیرد. 

وی ادامه داد: نکته دیگری که گفتم این بود که هر تصمیم تنش‌زایی باید از طرف دولت پرهیز شود که یکی از آنها افزایش قیمت بنزین است چون جامعه کشش ندارد و نباید مشکلات مردم را به قیمت تحمل سختی‌ها به گُرده مردم بگذاریم. چون اگر بنزین گران شود قیمت‌‌های دیگر قابل کنترل نخواهد بود و آثار این گرانی در بخش‌های دیگر 10 برابر خود را نشان می‌دهد و نارضایتی را نیز 10 برابر می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آقای توکلی مشکل ارز را مطرح کرد و آقای مصباحی مقدم هم به برخی مشکلات اقتصادی پرداخت.

مظفر همچنین با اشاره به اظهارات روحانی در این نشست تصریح کرد: روحانی شرایط خاص کشور را بدتر از جنگ دانست و گفت: ما در جنگ مشکل بانکی، دلار، تحریم و صادرات به جز صادرات اسلحه نداشتیم و الان هیچ کاری نمی‌توانیم کنیم و فروش نفت و انتقال دلار امری بسیار سخت است. 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بخش دیگری از اظهارات رئیس جمهور در این نشست ادامه داد: روحانی گفت مشکل اصلی این است که شما همه انتظارات را از دولت دارید ولی باید ببینید دولت چقدر اختیار دارد، دولت نه در سیاست خارجه اختیار دارد، نه می‌داند کجا باید مذاکره کند و مذاکره نکند، کجا ملاقات کند و کجا ملاقات نکند و نه اختیار فرهنگ و صدا و سیما در دست دولت است. همچنین مساجد و تریبون‌های نماز جمعه و مشکل فضای مجازی هم در اختیار دولت نیست لذا چیزی از دولت می‌خواهید که اختیاری ندارد و اختیارات باید با امکانات متناسب باشد. 

وی افزود: در عین حال رئیس جمهور تأکید کرد که من هم با مذاکره در این شرایط موافق نیستم. 

مظفر در خصوص نحوه اداره جلسه و تعداد کسانی که  اظهارنظر کردند نیز خاطرنشان کرد: علی ربیعی جلسه را اداره کرد و گفت هر کس وقت می‌خواهد نوبت بگیرد، 30 نفر وقت گرفتند که به 14 نفر وقت رسید. سپس رئیس جمهور دو یا سه نکته را جمع‌بندی کرد تا فرصت هم خیلی کم بود و کل جلسه بیش از 3 ربع طول نکشید و عده‌ای هم دلخور بودند که نتوانستند حرف بزنند.