مهر : سخنگوی رسمی وزارت خارجه آلمان اعلام کرد: کانال‌های گفتگوی دائمی با ایران باز هستند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش اسپوتنیک، ماریا آدبار سخنگوی رسمی وزارت خارجه آلمان امروز دوشنبه اعلام کرد که دولت و وزارت خارجه کشورش در حال گفتگوی دائمی با ایران هستند و این کانال ها برای ارتباط باز هستند.

سخنگوی رسمی وزارت خارجه آلمان در این خصوص گفت: ما، دولت آلمان، نمایندگان آن، وزیر امور خارجه در ارتباط دائمی با ایران هستیم؛ زیرا این گفتگوها برای ما مهم است. ما می خواهیم این کانال ها برای گفتگو باز باشند تا بتوانیم از آنها استفاده کنیم.

وی در ادامه اضافه کرد: مذاکرات ادامه دارند، به ویژه در وضعیتی که موضوع برای بحث و بررسی وجود دارد. نباید اجازه داد تشنج در منطقه افزایش یابد. برلین در این امر ذینفع نیست.

گفتنی است، چندی پیش و در سالگرد نقض یکجانبه برجام توسط آمریکا بر خلاف قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل، جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که برخی اقدامات خود در ارتباط با برجام را متوقف کرده و فرصتی 60 روزه به کشورهای باقی مانده در توافق می‌دهد تا به تعهدات بانکی و مالی خود عمل کنند.

این در حالی است که در 8 ماه می سال 2018 (۱۸ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷) دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خبر خروج یکجانبه واشنگتن از برجام را همراه با نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد.