عضو فراکسیون امید مجلس معتقد است وزیر امور خارجه در هماهنگی با شورایعالی امنیت ملی گروهی حداقل ۱۰۰ نفره را تشکیل دهد تا در گفت‌وگو با مقامات آمریکایی و اروپایی مواضع ایران را تشریح کنند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

الیاس حضرتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به لزوم تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل، اظهار داشت: آقای ظریف به تنهایی در این برهوت دنیا، صدای جمهوری اسلامی شده در حالی که معتقدم از این تک صدایی باید خارج شویم.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وزیر امور خارجه به شورایعالی امنیت ملی پیشنهاد دهد تا 100 نفر جهت رایزنی کردن با سایر کشورهای جهان انتخاب  و این گروه 100 نفره باید تبدیل به سدی در برابر لابی‌گری‌های ضد ایرانی در سطح جهان شود همچنین می‌توان با این شیوه مانع از بروز هرگونه جنگی شد.

وی افزود: در این گروه لابی 100 نفره باید از شخصیت‌های موثر و تاثیرگذار در حوزه بین‌الملل، شخصیت‌های آشنا و با سابقه تشکیل شود، اعضای این گروه می‌تواند از وفاداران به نظام، منتقدان جمهوری اسلامی ایران و حتی آ‌ن‌هایی که مخالف جمهوری اسلامی هستند باشند، اما همه آن‌ها باید دل در گرو ایران داشته باشند.

گروه لابی 100 نفره می‌توانند با مسئولان آمریکایی و اروپایی گفت‌وگو کنند

حضرتی ادامه داد: از همه این افراد که توان لابی‌گری در دنیا دارند حداقل 100 نفر جهت گفت‌وگو با نمایندگان مجلس آمریکا، شخصیت‌های مجلس سنای آمریکا و روسای کمیته ها و احزاب آنها، روزنامه‌نگاران و شخصیت‌های روشنفکر و صاحبان صنایع و کارخانجات طرف همکاری قرار گیرند همچنین باید با شخصیت‌های اروپایی نیز چنین رایزنی‌هایی را انجام دهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمان جنگ تحمیلی نیز لابی‌گری‌ برای تشریح مواضع برحق خودمان و دلایل ادامه دفاع مقدس، گروه‌های زیادی را از ایران می‌فرستادند که شامل گروه‌ پارلمانی، مذهبی و سیاسی می‌شدند. این گروه را نیز جمهوری اسلامی ایران را باید بفرستند تا نتیجه بگیریم.