ائتلاف دولت قانون به رهبری 'نوری المالکی' دبیرکل حزب الدعوه عراق خواستار حل مشکلات ایران و آمریکا از طریق گفت و گو و روش های مسالمت آمیز شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ائتلاف دولت قانون از فراکسیون بزرگ پارلمان عراق به رهبری نوری المالکی نخست وزیر اسبق و دبیرکل حزب الدعوه این کشور خواستار حل بحران جاری میان ایران و آمریکا از طریق نشستن پای میز گفت و گو و نیز راه حل های مسالمت آمیز شد.

اعضای این ائتلاف روز سه شنبه در نشست خود که به ریاست المالکی برگزار شد، ضمن بررسی تحولات داخلی این کشور، بار دیگر بر موضع خود مبنی ضرورت حل مسالمت آمیز بحران جاری در منطقه تاکید کردند.

در همین حال عادل عبدالمهدی' نخست وزیر عراق ساعاتی پیش در جریان کنفرانس خبری هفتگی خود از اعزام چند هیات دیپلماتیک به تعدادی از کشورها از جمله یک هیات به ایران و هیاتی دیگر به آمریکا در ساعات آتی جهت پایان دادن به تنش ها میان تهران و واشنگتن خبر داده بود.

پیشتر نیز برخی مقامات عراقی از جمله 'سید عمار حکیم' رهبر جریان حکمت ملی خواستار حل مسالمت آمیز بحران و همچنین ضرورت میانجیگری عراق در آن شده بودند.

این تحولات همزمان با افزایش اقدامات تحریک آمیز و تهدیدات آمریکا علیه کشورهای منطقه از جمله ایران و عراق و همچنین جوسازی واشنگتن و برخی کشورهای عربی منطقه در خصوص افزایش تهدیدات و ناامنی در عراق صورت می گیرد.

در پی افزایش تهدیدات و اقدامات تحریک آمیز مقامات آمریکایی در هفته های اخیر در سطح منطقه و از جمله در عراق، بسیاری از رهبران سیاسی این کشور با صدور بیانیه و سخنرانی یا گفت و گو با رسانه ها نسبت به تبعات خطرناک آن برای عراق و کل منطقه هشدار داده اند.