این انتخابات برای شخص آقای لاریجانی از این جهت دارای اهمیت است که تاکنون سه اجلاسیه را مدیریت کرده و اگر در اجلاسیه چهارم هم رأی بیاورد نشان می‌دهد

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 لاریجانی بر سر دو راهی است.  روزنامه همدلی با تیتر «سایه انتخابات ریاست جمهوری بر انتخابات هیئت رئیسه» می‌نویسد: انتخابات هیئت رئیسه مجلس برای آقای لاریجانی هم متفاوت خواهد بود. ایشان اگر بخواهد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ شرکت کند، قطعاً شرایط متفاوتی در مجلس خواهد بود، چون همانطور که می‌دانید مقام ریاست مجلس تاثیرگذاری‌های بسیاری برانتخابات ریاست جمهوری خواهد داشت. ولی در هرحال آقای لاریجانی در مجلس اثرگذار است، چه به عنوان عضو، چه به عنوان رئیس مجلس.

علی ابراهیمی نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با روزنامه همدلی با اعلام اینکه اگر لاریجانی همچون سال گذشته عمل کند به سختی بالا می‌آید اظهار داشت: انتخابات امسال تفاوت خیلی جدی نسبت به سال‌های گذشته ندارد، ترکیب سیاسی مجلس همان است و تقریباً می‌توان گفت داوطلبین تصدی هم با برخی تغییرات یکسان هستند. اما این انتخابات برای شخص آقای لاریجانی از این جهت دارای اهمیت است که تاکنون سه اجلاسیه را مدیریت کرده و اگر در اجلاسیه چهارم هم رأی بیاورد نشان می‌دهد مقبولیتی در خصوص نحوه مدیریت ایشان وجود دارد و اگر رأی نیاورد خیر. آقای لاریجانی همواره یکی از کاندیداهای مطرح ما در هیئت رئیسه مجلس بوده‌اند، همیشه هم احتمال حضور ایشان در انتخابات ریاست جمهوری وجود داشته ولی سایه‌افکنی این سیاست بیشتر گمانه‌زنی است و اگر ایشان در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ کاندید و رئیس‌جمهور شوند، از ریاست مجلس استعفا می‌دهند. اما مطمئن نیستم ایشان همچون سال گذشته به هیئت رئیسه مجلس راه پیدا کنند، همه فراکسیون‌ها در حال اعلام کاندیداهای خود برای صندلی‌های ۱۲ گانه‌اند، من فکر می‌کنم اگر ایشان مثل اجلاسیه قبل عمل کنند به سختی بالا می‌آیند، با این وجود این امکان وجود دارد حضور ایشان در این جایگاه ادامه پیدا کند و این ترکیب حفظ شود، در هر حال، در سایر پست‌ها مثل دبیران داوطلبان زیاد هستند.