ظریف در ادامه سفر به عراق، به زیارت عتبات عالیات، کربلای معلی و نجف اشرف رفت. وزیر خارجه ایران همچنین در مراسم شب دوم احیا و شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) شرکت کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر شنبه چهارم خرداد به منظور رایزنی و گفت وگو با مقامات عراقی به بغداد سفر کرد و شنبه شب و روز یکشنبه رایزنی هایی را با عادل عبدالمهدی، برهم صالح، محمد الحلبوسی و محمدعلی الحکیم نخست وزیر، رئیس جمهور، رئیس پارلمان و وزیر خارجه داشت، در ادامه دیدارهایش با تعدادی از شخصیت های سیاسی عراق از جمله عمار الحکیم، هادی العامری و ایاد علاوی نیز ملاقات و گفت وگو کرد.

 

ظریف به تهران برگشت

 

محمدجواد ظریف دقایقی پیش با بدرقه تعدادی از مقامات وزارت خارجه عراق ، ایرج مسجدی سفیر ایران در بغداد و تعدادی دیگر از مسئولان سفارت کشورمان در این کشور همسایه ، عراق را به مقصد تهران ترک کرد .

به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان در جریان سفر مهم خود به این کشور ، با تعدادی از مقامات عالی رتبه و شخصیت‌های سیاسی این کشور در مورد روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه  دیدار و رایزنی کرد .

او همچنین طی دیروز و امروز  به دو شهر کربلا و نجف سفر کرد و ضمن زیارت عتبات عالیات در مراسم احیا شب ۲۱ ماه مبارک رمضان و شب به شهادت رسیدن امام علی (ع) شرکت کرد .