میزان نوشت: پایگاه میدل ایست مانیتور در مطلبی ضمن اشاره به بی تأثیر بودن کمپین فشار حداکثری واشنگتن علیه تهران می‌نویسد که اعلام وضعیت اضطراری بهانه‌ای برای فروش میلیاردها دلار سلاح به چند کشور عربی بوده است.

چرا ترامپ وضعیت اضطراری علیه ایران را بهانه کرد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

پایگاه میدل ایست آی ضمن اشاره به تلاش رژیم صهیونیستی و کشورهایی مانند عربستان و امارات برای متقاعد کردن آمریکا به اتخاذ موضع سخت‌تر در برابر ایران می‌نویسد: با توجه به کمپین لابی عربستان سعودی، امارات و اسرائیل برای یک موضع سخت‌تر آمریکا علیه ایران، اجماع فزاینده‌ای میان ناظران تحولات ایران و جود دارد که این متحدان در تلاش هستند تا آمریکا را به سمت اتخاذ موضع خصمانه بکشانند.

این پایگاه می‎افزاید: جای تعجب نیست که دولت آمریکا موضوع «اضطرار» امنیت ملی را مطرح می‌کند تا با دور زدن کنگره میلیاردها دلار سلاح به عربستان و امارات بفروشد.


میدل ایست مانیتور در ادامه به کمپین فشار حداکثری آمریکا علیه ایران پرداخته و می‌نویسد: به دلایل مختلف سیاسی_روانی و تاریخی، بیسار بعید است که کمپین «فشار حداکثری» تغییری در سیاست خارجی تهران ایجاد کند.

میدل ایست مانیتور در بخش دیگری به عواقب درگیری احتمالی میان ایران و آمریکا برای متحدان واشنگتن پرداخته و نوشته است: در صورت وقوع چنین درگیری، متحدان آمریکا در منطقه بدون تأثیر از این درگیری نخواهند ماند.