عضو فراکسیون روحانیت مجلس با بیان اینکه عذر نداشتن اختیار از رئیس جمهور قابل پذیرش نیست، گفت:‌ مشکل دولت مشکل اختیار نیست بلکه مشکل ناکارآمدی و مشکل ناتوانی است.

نماینده مجلس:آقای روحانی اگر این اختیارات برای شما مفید نبود چرا برای ریاست جمهوری کاندیدا شدید
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌ وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به درخواست رئیس جمهور مبنی بر داشتن اختیارات بیشتر گفت: موضوع اختیارات رئیس جمهور یک بحث تمام شده و رئیس جمهور مجری قانون اساسی است و بحث اختیارات رئیس جمهور در قانون اساسی هم در حوزه مدیریتی، هم در حوزه بودجه‌ریزی و هم در حوزه اختیارات خرد و کلان کاملاً مشخص است.

وی افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز رؤسای جمهور با همین قانون اساسی کشور را به پیش برده‌اند و ما در این 40سال شرایط مختلف را تجربه کرده‌ایم و اینکه امروز ناکامی‌ها و عدم توفیق دولت در موضوعات مختلف به گردن حدود اختیارات رئیس جمهور انداخته شود هیچ دردی را دوا نمی‌کند.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت:‌ این عذر که رئیس جمهور می‌گوید اختیار ندارد به هیچ وجه قابل پذیرش نیست. آقای رئیس جمهور مشخصاً بگوید در کجا اختیار ندارد و باید داشته باشد و باید مشخصاً‌ بگوید منظورش از حدود اختیارات کجا است.

آزادیخواه خاطرنشان کرد: اینکه به طور مبهم مسئله‌ای مطرح شود جز اینکه شبهه در ذهن شنونده ایجاد کند، بیان این گونه اظهارات فایده‌ای دیگری ندارد.

وی افزود: آقای روحانی شما که حدود اختیارات رئیس جمهور را به خوبی می‌دانستید اگر این اختیارات برای شما مفید نبود چرا برای ریاست جمهوری کاندیدا شدید. شما علم به حدود اختیارات رئیس جمهور و با اختیار خودتان کاندیدا شدید پس این اختیارات را پذیرفته‌اید و نامزد ریاست جمهوری شده‌‌اید.

عضو فراکسیون روحانیت مجلس اظهار داشت: آقای رئیس جمهور سؤال اینجا است که شما چرا در سال‌های پایانی دور دوم ریاست جمهوری خود بحث اختیارات را مطرح می‌کنید. اگر اعتقاد شما بر این است که حدود اختیارات رئیس جمهوری کم است در همان سال‌های اول دوره اول ریاست جمهوری مطرح می‌کردید تا بعد بتوانید کاری را انجام دهید.

آزادیخواه در پایان خاطرنشان کرد: مشکل امروز دولت مشکل اختیار نیست، مشکل عدم کارآمدی و مشکل ناتوانی است.

انتهای پیام/