سه‌شنبه هفتم خرداد بود که همه مات و شوک زده فقط یک خبر را تکرار می‌کردند « همسر دوم محمدعلی نجفی به قتل رسید» این خبر دست به دست می‌شد و همه حواشی مربوط به ازدواج دوم تا استعفای شهردار اسبق تهران نیز در کنار آن در ذهن تداعی می‌شد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

هولناک بودن این خبر وقتی به اوج رسید که تنها چند ساعت بعد از اعلام به قتل رسیدن میترا استاد، نجفی با اعتراف به این قتل بازداشت شد و حالا ویدئوها و عکس‌های منتشر شده از درون مرکز پلیس و گزارش‌های هدف‌دار صدا و سیما بود که میدان‌داری می‌کرد. البته اظهار نظرهای سیاسی هم کم نبود از غلامحسین کرباسچی از چاه ویل حرف زده بود و امام جمعه اصولگرای لواسان که از نحوه پوشش خبر قتل از سوی رسانه ملی انتقاد کرده بود.

در این میان اما اظهارات محسن رفیقدوست وزیر سپاه دولت میرحسین و رئیس اسبق بنیاد مستضعفین قابل توجه است.

او در پاسخ به این سوال که شما زمانی عضو هیات دولت دوران جنگ بودید و در آن کابینه وزیر دیگری هم حضور داشت به نام محمدعلی نجفی. اتفاقات اخیر چقدر برای شما تکان دهنده بود و چه حسی داشتید،او گفت: من با ایشان دوست بودم و ایشان را دوست داشتم.

وزیر سپاه دولت دوران جنگ اظهار داشت: ایشان فرد بسیار اخلاقی بودند.

رفیقدوست تاکید کرد: آقای نجفی فردی سلیم‌النفس، خونسرد و شوخ‌طبع بود که به همه روی خوش نشان می‌دادند، لذا این حرکت حداقل از نظر من غیر قابل باور است.  

27216