پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایلنا، محسن کوهکن نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: آقای لاریجانی یک ظرفیت است و ما نباید به دنبال حذف باشیم. ما ملاک و معیار داریم، کسانی که از چارچوب‌هایی که مقام معظم رهبری زمان مسئولیت این افراد تعیین کرده عدول کرده‌اند و خارج شده‌اند ما با آنها دعوا هم نمی‌کنیم و در این دایره نمی‌آوریم و می‌گوییم کنار. ما با رئیس‌جمهور قبلی این طور برخورد می‌کنیم، دیدگاه من این است. در مورد رئیس‌جمهور قبلی به خاطر تکرر ایرادات و اشتباهاتش به هر جهت دیگر به او امیدی نداریم. البته از خودش امید نداریم اما از خداوند امید داریم که انشاالله همه را مشمول هدایت خودش قرار دهد.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آیا امکان ائتلاف جبهه پیروان یا سایر جریان‌های اصولگرا با آقای احمدی‌نژاد وجود دارد یا خیر گفت: فرق آقای احمدی‌نژاد با دیگران این است که الان آن دو مجموعه‌ای که در دو دوره ریاست جمهوری‌اش بوده‌اند همه را یک جا جمع کنید و بگویید شما چند درصدتان حاضرید دوباره با او کار کنید یک اقلیت انگشت‌شمار جواب مثبت می‌دهند اما دولت‌های دیگر مثل دولت آقای روحانی و دوره‌های قبل‌تر را جمع کنید به نظر من اکثریت‌شان حاضر هستند ( با روسای جمهورشان ) دوباره کار کنند.

کوهکن گفت: در ارتباط با آقای احمدی‌نژاد اگر کسی بگوید ایشان مطرود است و هیچ رایی در جامعه ندارد این حرف غلط است و کسانی که این چنین فکر می‌کنند چشمانشان را بر روی واقعیات می‌بندند؛ چراکه شما الان هم به روستا بروید می‌گویند همین یارانه را هنوز از آن رئیس‌جمهور داریم و این ذهنیت بخشی از جامعه است. صددرصد ویژگی‌های آقای احمدی‌نژاد که منفی نبود ما حتی نمی‌گوییم صفر تا صد آقای خاتمی هم منفی بوده به هر حال آقای خاتمی یک ویژگی داشته که شاید بعضی از دیگران نداشتند که از جمله آن ادب و احترام و تواضع ایشان است که می‌توان آن را مثال زد. آقای خاتمی با اینکه می‌داند من در انتخابات دوم خرداد با تمام قوا از رقیبش حمایت کردم اما وقتی همدیگر را دیدیم بسیار محترمانه لطف دارد و هم من به او احترام گذاشتم.

وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم درباره احمدی‌نژاد صحبت کنیم باید بگوییم پیگیر بودن او در کارها یک حسن است برخی هم می‌گویند در کار کمی اگر کیفیت نباشد فایده ندارد و این هم درست است به همین دلیل است که اگر از من سوال کنید آرزو دارید رئیس‌جمهور بعدی چه کسی باشد، می‌گویم رئیس‌جمهوری که محاسن روحانی، احمدی‌نژاد، خاتمی و مرحوم هاشمی را داشته باشد و معایب هیچ کدام را نداشته باشد و این رئیس‌جمهور ایده‌آل من است.