نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: وزرا تمایلی به تفویض اختیار به استانداران برای اداره کشور ندارند و همین امر مورد انتقاد جدی آقای وزیر بود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

غلامعلی جعفر زاده  ایمن آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز (یکشنبه 19 خردادماه) اعضای فراکسیون مستقلین ولایی با وزیر کشور، اظهار داشت: وزیر کشور پس از استماع نظر نمایندگان به موضوعات مطرح شده پاسخ داد و بیان کرد که مشکل بخش اعظمی از فاقد شناسنامه‌ای ها حل شده است.

وزارت کشور مسئول ایجاد اشتغال نیست اما برای سیستان و بلوچستان سندی را تهیه کرده است

 

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مطابق اظهارات رحمانی فضلی، وزارت کشور مسئول ایجاد اشتغال نیست اما با توجه به شرایط، سندی را برای ایجاد اشتغال در سیستان و بلوچستان آماده شده است و قاچاق سوخت در مرزها نیز مدیریت شده است و لب مرز قیمت سوخت بالاتر از قیمت داخلی به فروش می‌رسد.

وی افزود: سالانه 100 میلیارد دلار برای انسداد مرزها با موافقت مقام معظم رهبری اختصاص داده شده است و در 3 سال گذشته 300 میلیارد دلار برای این کار در نظر گرفته شده است.

80 پرونده تقسیمات کشوری تصویب شده است

 

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه 10 میلیارد تومان برای مبارزه با حمله ملخ ها اختصاص داده شده است، ادامه داد: وزیر کشور تشریح کرد که به دلایلی، تقسمیات کشوری در 4 سال اول دولت تعطیل بوده است و اکنون 80 پرونده تصویب شده و بیش از 90 پرونده دیگر نیز در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفته است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مخالفت نظر رحمانی فضلی با برخی نمایندگان که معتقد بودند فضای کشور انتخاباتی شده است، گفت: وزارت کشور مشکل آب شرب مناطق را پیگیری می‌کند تا مشکلات این حوزه رفع شود.

انتقاد وزیر کشور از بانک‌ها و عدم تفویض اختیار به استانداران

 

وی با اشاره به انتقاد وزیر کشور از بانک‌ها و عدم تفویض اختیار به استانداران، افزود: وزرا تمایلی به تفویض اختیار به استانداران برای اداره کشور ندارند و همین امر مورد انتقاد جدی آقای وزیر بود زیرا اعتقاد دارد، به هر شکل ممکن در این موضوع باید فکری شود تا تفویض اختیارات انجام شود.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه رحمانی فضلی اعتقاد دارد که وزارت کشور تنها دستگاهی است که هیچ بازنشسته‌ای را عودت نکرده است، اظهار داشت: ما برای ملاقات با نمایندگان در هر زمانی آمادگی داریم.

مشکل سیل زدگان تا شب عید حل می‌شود

 

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی با بیان اینکه وزیر کشور نیز بر صیانت از جایگاه مجلس تاکید دارد زیرا جایگاه مجلس برخاسته از قانون اساسی است، بیان کرد: در 25 استان سیل آمده و خسارات متناسب با برآوردها است و مشکل خاصی وجود ندارد و با توجه به اعتمادی که مردم دارند تا شب عید ساخت و سازها تکمیل می‌شود.نماینده مردم رشت گفت: وزیر کشور توضیح داد که در ابتدای مسئولیت اینجانب، 80 درصد فرمانداران غیروزارت کشوری بودند و اکنون 80 درصد وزارت کشوری هستند./