خبرگزاری خانه‌ملت: عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است اگر ژاپنی‌ها نیز همچون اروپایی‌ها رفتار کنند قطعا جمهوری اسلامی اقدامی صورت نمی‌دهد.

از ژاپنی ها صداقت نبینیم هیچ اقدامی نمی کنیم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

ابوالفضل حسن‌بیکی در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت ، با اشاره به سفر قریب الوقوع نخست وزیر ژاپن به کشورمان گفت: طی یک سال گذشته با تدبیر و مدیریت مقام معظم رهبری و هماهنگی و همدلی میان سران قوا و مسئولان کشور، همصدایی و هم گرایی در کشور به وجود آمده است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه اقدامات در راستای سفر شینزو آبه به ایران کاملا تببین شده است، اظهار داشت: بر مبنای سیاست خارجی جمهوری اسلامی تلاش داریم با 220 کشور جهان که عضو شورای امنیت هستند ارتباط داشته باشیم که کشورها اخیرا با آشنایی با روحیه ایران در حوزه ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار جذب جمهوری اسلامی شده و روز به روز به خیل طرفداران ما اضافه می شود.

حسن بیکی در ادامه با بیان اینکه نخست وزیر ژاپن علاقمند به افزایش مناسبات با ایران است، عنوان کرد: ایران دومین مخزن انرژی دنیا است که کشورهای دیگر که روز به روز با مشکل انرژی مواجه می شود به انرژی کشورمان نیاز دارند لذا آمریکایی ها که قصد دارند نوع روابط ژاپن با ایران را به این کشور دیکته کنند چندان موفق نخواهند بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: وحشت آمریکایی ها از این است که یک قدرت قوی اقتصادی با حضور چین، ایران و روسیه تشکیل شود که این قدرت اقتصادی مافوق قدرت اروپا و آمریکا خواهد بود از این رو نمی خواهد ژاپن نیز درگیر این روابط شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به گزارشی که شینزو آبه پیش از سفر به نتانیاهو داد، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بارها به صورت شفاف اعلام کردند که ما با همه کشورها ارتباط برقرار می کنیم اما آنها باید بدانند که هرگز سر منافع ملی خود معامله نمی کنیم پس تا زمانی که اعتماد نکرده و صداقتی از سوی ژاپن نبینیم اقدامی نخواهیم کرد به خصوص که پیش از این رفتار مشابه اروپایی ها را در این زمینه دیده ایم./