با این اوصاف احتمالا فراکسیون امید در ادامه شکست های پارلمانی عارف، تصمیم جدی می گیرد، اگر روزی ریاست حضرتی در فراکسیون امید اعلام شد نباید زیاد تعجب کرد.

حضرتی به جای عارف؛ تغییر در ریاست فراکسیون امید جدی شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

با وجودی که از انتخابات هیأت رئیسه سال آخر مجلس تمام شد اما پس لرزه های آن در فراکسیون امید پایان ندارد. برخی اعضای این فراکسیون عارف را مقصر وضعیت کنونی اصلاح طلبان مجلس می دانند و برخی دیگر نیز سفت و سخت پای حمایت عارف ایستاده اند.

در واقع بعد از دست دادن یک کرسی نایب رئیسی مجلس، اصلاح طلبان همچنان دارند تبعات قطع همکاری با اعتدالیون را می پردازند و تا این لحظه ریاست دو کمیسیون فرهنگی و آموزش را از دست داده اند و رویای ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی را نیز از فکر کواکبیان خارج کردند تا فرمان کار دست ذوالنوری نیفتد و فلاحت پیشه دوباره بر این کرسی بنشیند.

تا اینجای کار عارف نشان داده که مرد رقابت های سخت نیست. دل به دریا می زند اما طرح و برنامه ای برای مدیریت فضای بعد از آن ندارد. او در سه سال گذشته نیز همواره سعی کرد هیچ موضع گیری تند و تیزی نکند و منویات خود را با لابی و رایزنی غیرعلنی دنبال کند. 

این مسئله مورد انتقاد برخی اعضای فراکسیون امید واقع شده است، آنها این مشی عارف را عافیت طلبی تصور می کنند. به عبارت روشن تر آنها می گویند عارف می خواهد هزینه تحقق رویاهای خود را از جیب آنها بپردازد. به همین خاطر انشعابی در فراکسیون امید به وجود آمده است.

برخی اعضای فراکسیون امید در صحبت های غیررسمی با خبرنگار مثلث آنلاین اعلام کردند تصمیماتی برای تغییر ریاست فراکسیون دارند و در میان گزینه ها، نام الیاس حضری از همه جدی تر است. به ویژه آنکه حضرتی در کمیسیون اقتصادی مجلس توانست مچ پورابراهیمی رقیب سخت اصولگرای خود را بخواباند و امروز نیز در روزنامه خود یعنی اعتماد تیتر زد «بازگشت امید».

با این اوصاف احتمالا فراکسیون امید در ادامه شکست های پارلمانی عارف، تصمیم جدی می گیرد، اگر روزی ریاست حضرتی در فراکسیون امید اعلام شد نباید زیاد تعجب کرد.