پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حمید رسایی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

چرا قالیباف کاندیدای مجلس نمیشود

امروز پیام ویدیویی چهار دقیقه ای آقای قالیباف را دیدم. به نظرم مهمترین نکته این پیام با توجه به تاکید بسیار زیاد ایشان بر تشکیل مجلس جوان، این است که خودشان به طور قطع در انتخابات پیش رو مجلس، کاندیدا نخواهند شد. 

خصوصا که ایشان یادآوری میکند وقتی جنگ تمام شد، وی ۲۷ ساله بود و فرماندهی یک لشکر را برعهده داشت. (یعنی در کمتر از ۲۷ سالگی فرمانده بود) این یعنی امثال قالیباف که از ابتدای انقلاب تاکنون در سمت‌های مختلف و مسئولیت های عالی بوده اند و چندبار هم خود را در برابر آرای مردم به آزمون گذاشته اند، باید میدان را برای نسل های بعد باز کنند. 

اگر آقای قالیباف کاندیدا شود، به صورت تلویحی این سیگنال به جامعه ارسال میشود که همه این پیامها و تاکیدات، در گام اول، بازی جدیدی برای تحمیل اطرافیان و هواداران ایشان در مجلس بعد و قرار گرفتن در لیست‌های انتخاباتی و سپس در گام دوم، ریاست ایشان بر مجلس و تکیه بر کرسی علی لاریجانی است. 

طبعا اگر خودشان وارد انتخابات نشوند، با عملشان، ضمن القای صداقت به جامعه، به نیروهای جوان امتحان پس داده و داری سابقه روشن در بزنگاه های مهم سالهای اخیر، کمک میکنند تا همانطور که گفته اند به پدرسالاری در جریان اصولگرایی خاتمه دهند. 

پس باید منتظر بمانیم و ببینیم در مقام عمل، آقای قالیباف با کاندیدا شدن یا نشدن در انتخابات مجلس، چه سیگنالی را به جامعه منتقل میکند.