میگن پسر عصای دست پدر است اما کامبیز مهدی زاده داماد حسن روحانی اصرار دارد او این نقش را ایفا کند.

داماد حسن روحانی اصلاح‌طلب یا اصولگرا؛ یادداشت جدید هم حاشیه‌ساز شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

هنوز چندماهی از ازدواج کامبیز مهدی زاده با دختر حسن روحانی نگذشته بود که آذرماه 97 اسمش سوژه خبر سیاسی خوبی برای رسانه ها شد. خبر کوتاه اما پر حاشیه بود کامبیز مهدی‌زاده داماد رییس جمهور طی حکمی از سوی وزیر صمت، به عنوان معاون وزیر منصوب شده است.

بر اساس حکم رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت کامبیز مهدی‌زاده به عنوان معاون وزیر و رییس سازمان زمین‌شناسی منصوب شده است.

بعد از این انتصاب رسانه های منتقد دولت موضوع را رها نکردند و آنقدر در مذمّت دامادسالاری نوشتند که کامبیز مهدی‌زاده از مقام خود استعفا کرد.

 

کامبیز مهدی‌زاده کیست؟

 

کامبیز مهدی زاده متولد سال ۱۳۶۴ در اهر است و هم اکنون دانشجوی دکترای زمین شناسی با گرایش نفت در مقطع دکتری است. وی پیش از این دبیرستاد توسعه فناوری های حوزه انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مشاور مدیرعامل پژوهشگاه صنعت نفت، مشاور فرماندار کرج، مشاور رئیس فدراسیون کاراته و عضو هیات رئیسه ورزش های رزمی و عضو شورای مرکزی دبیرخانه توسعه علوم و فناوری کشور‌های اسلامی بوده است.

 

روایتی از مراسم عروسی دختر روحانی با مهدی‌زاده

 

حجت الاسلام سیدرضا اکرمی درباره روایت خود از جشن ازدواج دختر رئیس جمهور به خبرآنلاین گفت: مطلع شدیم حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی دختر سومش را می خواهد به خانه بخت بفرستد. من هم به عنوان دوست قدیمی دعوت شدم. وقتی شرکت کردم دیدم تعدادی  در قسمت آقایان برای حضور در این مراسم جشن عروسی دعوت شده اند.

وی با بیان اینکه مراسم جشن عروسی دختر رئیس جمهور عصر یک روز تابستان سال ۹۷ برگزار شد، افزود: پذیرایی مراسم هم بسیار ساده و معمولی شامل میوه، شیرینی، شربت و بستنی بود، بدون شام. داماد اینها را تهیه کرده بود.

عضو جامعه روحانیت مبارز تهران درباره شخصیت های سیاسی مدعو در این مراسم نیز یادآور شد: افرادی همچون معاون اول، مسئول بنیاد شهید، دکتر ظریف و عده ای از روحانیون نزدیک حضور داشتند. شاید همه مراسم دو ساعت بیشتر نبود. هیچ خواننده، گوینده یا مداح هم نداشت. ما هم در این مدت نشستیم و گفتگو کردیم، بعد هم که مراسم به پایان رسید  به خانه برگشتیم.

وی درباره این موضوع که رهبر معظم انقلاب توصیه داشتند رئیس جمهور وصف مراسم ازدواج دخترش را برای مردم بازگوید، بیان کرد: من هم این خبر را شنیده ام.

 

یادداشت پرحاشیه اول، آقای داماد

 

بعد از داستان انتصاب و استعفا در وزارت صمت، سه ماه بعد کامبیز مهدی زاده دوباره در رسانه ها مطرح شد. او در یادداشتی که روزنامه شرق منتشر کرد، به انتقاد از اعضای کابینه و جریان اصلاحات پرداخت و روحانی را تنها ترین رئیس جمهور نامید.

او در این یادداشت نوشت:

«با نگاهی به اطرافیان روحانی می‌شود دید که تقریبا اندک افرادی در دولت حاضرند خود را خرج روحانی کنند و اغلب به فکر دور بعد هستند. آنها در مشکلات جاخالی می‌دهند که تیرهای انتقادی به تن روحانی بنشیند تا روحانی در مرکز سیل انتقادها باشد. همه روسای جمهور قبل از ایشان طبقه و یا کسانی را داشتند که از آنها حمایت کنند و تا آخر پای کار آنها ایستادند. 

امروز تحول در دستگاه دیپلماسی و روابط بین‌الملل، بهبود وضعیت دارو، عقلانی صحبت کردن رئیس جمهوری در مجامع عمومی و... رخ داده است. البته این کارها تنها بخشی از عملکرد تنهاترین رئیس‌جمهور بود که خود بار این کشتی را بر دوش کشید، اما دستاوردهای راهبردی دولت او به دو علت کمتر در جامعه دیده شد.اول: دولت در رسانه و انتقال دستاوردهای خود این سال‌ها به شدت منفعل عمل کرد. دوم: نزدیکان رئیس‌جمهور فقط به فکر حفظ خود در قدرت بوده و هستند و دوست ندارند کمتر آسیبی ببینند. امروز روحانی تنهاترین رئیس‌جمهور ایران است. »

 

این یادداشت بازتاب زیادی در رسانه ها داشت و واکنش های زیادی را در رسانه های برانگیخت. ژورنالیست های اصلاح طلب به کامبیز مهدی زاده یادآوری کردند که «حامیان دولت باید به این نکته واقف باشند که با مظلوم خواندن رئیس‌جمهور نمی‌توان برخی گلایه‌ها از عملکرد دولت را پوشاند و حکم برائت به پاستورنشینان داد و در جایی دیگر می نویسند اگر اصلاح طلبان از حسن روحانی حمایتی نمی‌کردند او در خواب خود هم پاستور را نمی‌دید». 

در مقابل برخی رسانه های نزدیک به طیف اصولگرا با بیان اینکه «برخی اظهارنظرهای شخصیت‌های اصلاح‌طلب نشان می‌دهد، اختلافات بر سر کابینه دولت تدبیر و امید بالا گرفته و حامیان پروپا قرص روحانی در انتخابات 96 نیز نسبت به کارآمدی دولت ناامید شده‌اند»، بر این باورند که یادداشت داماد رئیس جمهوری در پی اذعان اصلاح طلبان به ناکارآمدی دولت نگاشته شده است. 

 

یادداشت پرحاشیه دوم، آقای داماد

 

دو ماه از یادداشت اول نگذشته بود که کامبیز مهدی زاده دومین یادداشت خود را نوشت. این یادداشت به مذاق احمدی نژادی ها خوش نیامد. چون وضعیت ایران را در دولت نهم و دهم یک زمین سوخته ای به تصویر کشیده بود که به حسن روحانی رسید.

کانال جریان احمدی نژاد با نام «دولت بهار» در این باره نوشت: «کامبیز مهدی‌زاده، داماد شیخ حسن روحانی که یکشبه ره صدساله را طی کرده، از اصلاح طلبان خواست پشت روحانی را خالی نکنند و پای او بایستند!»

کامبیز مهدی زاده نوشت:

«حسن روحانی دولتی را تحویل گرفت که مانند خانه‌ای روی آب بود. دولت گذشته نه‌تنها در عرصه سیاست داخلی با مشکل بی‌تدبیری مواجه بود؛ بلکه با سخنان خارج از عرف سیاسی در عرصه بین‌الملل به گونه‌ای عمل کرده بود که غربی‌ها بتوانند با اعتمادبه‌نفس هر روز علیه ایران قطع‌نامه صادر کنند و ایران را منزوی‌‌تر از روز قبل جلوه دهند. به‌راستی چه کسی به اخلاق در جامعه لطمه زد.

پاک‌دست‌ترین دولت تاریخ امروز تعدادی از چهره‌های اصلی خود را در زندان می‌بیند. عزت ایران، ارزشمندترین هدفی بود که حسن روحانی در این سال‌ها دنبال کرد. به یاد آوریم زمانی را که کسی به استقبال رئیس‌ دولت وقت در فرودگاه برزیل نرفت و او با محافظان عکس یادگاری می‌گرفت. با‌این‌حال امروز ما از چاه درآمده‌ایم؛ اما همچنان در چاله‌ایم. دولت حسن روحانی توأمان توفیق‌ها و ناکامی‌های مهمی داشت که باید به طور جامع به آنها نگاه کرد؛ اما نباید فراموش کرد رئیس‌جمهور هیچ وقت اجازه نداد عزت مردم زیر سؤال برود و نگذاشت وقتی نماینده ملت ایران در سازمان ملل صحبت می‌کند، بیشتر حاضران سالن را ترک کنند.

وقتی روحانی به صحن مجمع عمومی رفت، همه به احترام ایران و ایرانی ایستادند و تشویق کردند. همه از فرهنگ بزرگ ایران یاد کردند. کجا در تاریخ سراغ داریم کشوری از فصل هفتم منشور ملل متحد به سلامت بیرون آید؟ او این کار را با همه مصائب و مشکلاتش به جان خرید تا عزت و اقتدار ایرانی خدشه‌دار نشود. او سنگ صبور شد و همه سختی‌ها، تهمت‌ها‌ و ناسزاها را به جان خرید تا ایران سربلند بماند.

حسن روحانی با بداقبالی‌های مهمی نیز در سطح بین‌المللی و منطقه‌ای روبه‌رو شد. وقتی دولتی افراطی و تندرو در آمریکا روی کار آمد، مشکلات فراوانی را برای ایران به وجود آورد که یکی از آنها خروج از برجام بود. برخی می‌گویند دولت روحانی پیش‌بینی روی‌کارآمدن دولت ترامپ را نکرده بود و برای شرایط پس از ریاست‌جمهوری او تدابیر ویژه‌ای نداشت. به یاد داشته باشیم روزی که ترامپ از برجام خارج شد، نقشه و دام بزرگی برای ایران پهن کرده بود و متأسفانه تندروهای داخل نیز با آن هم‌صدا بودند که ایران هم بلافاصله باید از برجام خارج شود. به این فکر کنیم که اگر از برجام خارج می‌شدیم، آمریکا به هدف خود می‌رسید و فردای آن روز پرونده ایران را به شورای امنیت ارجاع می‌داد و همه تحریم‌ها یک‌شبه برمی‌گشت؛ اما با رهنمود مقام معظم رهبری و تدبیر رئیس‌جمهور این نیرنگ نیز خنثی شد.

امروز دیگر صدای آمریکا، کمتر گوش شنوایی در جهان دارد. بین آمریکا و اروپا اختلافات و شکاف اساسی وجود دارد. نگاه نژادپرستانه، ضدمسلمان و نگاه از بالا به پایین اختلاف جدی اروپایی‌ها با آمریکاست. درست است اروپایی‌ها یکی به نعل می‌زنند و یکی به میخ؛ ولی به یاد داشته باشیم آنها به خاطر حفظ وجهه بین‌المللی و جایگاه خود میان مردم کشورشان نمی‌توانند به آنچه امضا کردند، پشت کنند و به‌اصطلاح در رودربایستی قرار گرفته‌اند.

فرصت دوماهه‌ای که حسن روحانی به آنها داد، تلنگری بود که به خود بیایند و به وعده‌های خود عمل کنند. در این چند روز از بزرگان اروپایی می‌شنویم که اروپا باید به قول‌های خود در قبال ایران عمل کند و این همان نتیجه‌ای بود که حسن روحانی دنبال می‌کرد؛ یعنی فشار به اروپا و حفظ عزت مردم ایران.

یاد جمله‌ای از ستارخان افتادم که می‌گفت خاک می‌خوریم؛ ولی خاک به دشمن نمی‌دهیم. امروز بعد از گذشت این سال‌ها هنوز اولویت برخی پایین‌کشیدن و تخریب وجهه روحانی است. امروز زمان اتحاد است؛ نه کینه‌ورزی و گرفتن انتقام. او پای عزت مردم ایران ایستاد و به همه نشان داده هم مرد مذاکره‌ایم و هم مرد دفاعیم. پای او بایستیم، او را تنهاتر نگذاریم».

 

یادداشت پرحاشیه سوم آقای داماد

 

حالا بعد از اصلاح طلبان و احمدی نژادی ها، کامبیز مهدی زاده داماد حسن روحانی تیغ تیز یادداشت های خود را به سمت محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور و حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور گرفت و به آنها طعنه زد.

او نوشت:

«امروز در روزنامه شرق و طی یادداشتی نوشت: امروز زمان همدلی و همبستگی است، نه زمان بازی‌های سیاسی و جناحی. برخی افراد در دولت به‌جای کاهش تنش و فشار، برای رئیس‌جمهور هزینه ایجاد می‌کنند. تا مرد سخن نگفته باشد، عیب و هنرش نهفته باشد؛ چرا باید حرفی بزنیم که بعد از چند ساعت، یا آن را حذف کنیم یا انکار! اینکه کسانی القا می‌کنند که حزب خاصی باحث پیروزی اندیشه اعتدال شد، در توهم سیاسی به سر می‌برند.

دولت واعظی توانمند ندارد و برخی افراد ناآشنا به سیاست، حرف‌های ناپخته می‌زنند. اگر مردم نبودند و به صحنه نمی‌آمدند، برخی امروز به‌جای مسئولیت در دولت باید شغل پدری خود را در بازار ادامه می‌دادند؛ گذشته خود را فراموش نکنیم.

امروز زمان آبادانی ایران اسلامی عزیز است؛ رهبر معظم انقلاب بارها اعلام کرده‌اند دعوای اصلاح‌طلب و اصولگرا را قبول ندارم. مردم از شعارهای اصلاح‌طلبان و اصولگرایان خسته شده‌اند. باید تلاش کرد به جوانان اعتماد کرد. رمز پیروزی جوانان هستند.باید روش‌ها را اصلاح کنیم، باید از افراد آشنا با سیاست سوال کنیم و به چرایی این موضوع بپردازیم که چرا جانشین‌پروری نکرده‌ایم؟ چرا از تفکر جوانان در مدیریت اجرائی کشور بهره‌مند نشده‌ایم؟ دستور ریاست محترم جمهور به وزرا برای استفاده از ظرفیت جوانان و زنان در چند وزارتخانه عملی شد؟

امروز در عرصه نظامی می‌بینیم اگر کسی تعرضی به خاک ایران عزیز بکند، با پاسخی قاطع مواجه خواهد شد. به‌راستی چرا؟ جواب مشخص است؛ این جوانان هستند که در عرصه نظامی خوش درخشیده‌اند؛ چراکه در آن عرصه آنان را باور کرده‌ایم. راهی غیر از اعتماد به جوانان نداریم. از شعارزدگی دوری کنیم. امروز زمان اتحاد است؛ با انتقاد و توییت از طرف مقابل، مشکلی حل نمی‌شود.

از گذشته عبرت بگیریم. حقیقت باقی است؛ چه ببینیم چه نبینیم؛ چه بخواهیم ببینیم و چه نخواهیم. بسم‌الله دوباره می‌آییم این بار برای جوانان».

 

حالا با توجه به تجربه یادداشت های قبلی باید منتظر ماند و دید واعظی و آشنا چه واکنشی نشان می دهند. شاید موضعگیری محمود واعظی تا روز چهارشنبه به تأخیر بیفتد اما آشنا هر لحظه امکان دارد واکنش نشان دهد.