امام جمعه موقت تهران گفت: رهگیری و انهدام پیشرفته‌ترین پرنده جاسوسی آمریکاحکایت از راهبرد قطعی جمهوری اسلامی بر مقاومت و فروپاشی اراده متزلزل دشمن است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی‌ خطیب این هفته نمازجمعه تهران، در خطبه‌های امروز(7تیر) با تسلیت به‌مناسبت ایام شهادت امام جعفر صادق(ع)، اظهار داشت: انقلاب در گام نخست و چهل سال اول به دلیل مبانی حیات بخش اسلام و امامت و رهبریِ مبتنی آموزه‌‌های اسلام در قله  اقتدار قرار گرفت و در گام دوم هم این راه، مسیر اقتدار است.

وی افزود: در سایه رهبری جامعه پردازی و تمدن سازی معنا پیدا می‌کند. این دستان قدرتمند برآمده از آستین امت اسلامی در غزه، فلسطین، سوریه، لبنان و سرتاسر جهان اسلام، دستاورد رهبری و زعامت فقیه عادل، صالح، مدیر، مدبر و شجاع است.

ابوترابی با بیان اینکه این توصیه به تقوا در نمازجمعه، شناخت امام و تبعیت از امام است، گفت: توصیه به تقوا توصیه به شناخت صالحان و گام برداشتن در مسیر آنان است. توصیه به تقوا شناخت راه شهدای عالی‌قدر 7 تیرماه و شهید بزرگوار دکتر بهشتی و 72تن از یاران فداکار و وفادار امام بزرگوار است. توصیح به تقوا یعنی شناخت راه 150 شهید مدرسه امام صادق(ع) که روز گذشته بر بازوی مردم تهران تشییع شدند و این توصیه قبل از آنکه متوجه توده‌ها باشد متوجه مسئولان است.

خطیب نمازجمعه تهران خاطرنشان کرد: مسئولان باید در این مسیر پیشرو باشند و این مسیر عزت و اقتدار است. قوه قضائیه که در هفته بزرگداشت یاد شهید بهشتی و شهدای عالی‌قدر قرار داریم، با شناخت این منطق، از قسط و عدالت و حقوق عامه حفاظت کنند و با برخورد قاطع با مفسد در درون نهاد قوه و در بیرون، راه را برای تداوم راه شهدا هموار می‌کند.

وی در ادامه خطبه‌های نمازجمعه، با اشاره به تحریم‌های وقیحانه دولت آمریکا که دستگاه حاکمه این کشور را در وضعیت یک یاغی ماجراجوی بین‌المللی قرار داده است، گفت:  دقیقا در این روزها شاهد حلقه‌های بهم پیوسته از پیروزی های الهام بخش امت اسلام و جبهه مقاومت می‌باشیم. مواضع روشن، قاطع، حکیمانه و مقتدرانه رهبر انقلاب در رابطه با پیام رئیس‌جمهور آمریکا، وحدت و انسجام تحسین‌برانگیز تمام گروه‌ها و احزاب سیاسی فلسطینی و دولت‌ها و ملت‌های انقلاب جهان اسلام در برابر خیال‌پردازی رئیس‌جمهور آمریکا و توطئه محکوم به شکست نشست منامه.

ابوترابی ادامه داد: رهگیری و انهدام پیشرفته‌ترین و پیچیده‌ترین پرنده جاسوسی ارتش آمریکا توسط شبکه پدافند هوایی و آتش موشک هوافضای سبرپوشان متعهد، متخصص و شجاع. این رویدادها حکایت از شرایط ویژه‌ای دارد. حکایت از راهبرد قطعی جمهوری اسلامی بر مقاومت و فروپاشی اراده متزلزل دشمن است. این اراده پولادین را امروز تمامی سیاستمداران و سیاست‌ورزان و نیروهای انقلابی وفادار به جبهه مقاومت و دست‌نشاندگان بی‌هویت آمریکا یافته‌اند و احساس کردند.

وی افزود: استراتژی دفاعی قدرتمند و بازدارند جمهوری اسلامی، آتش سامانه پدافند موشکی سوم خرداد حامل دو پیام الهام‌‌بخش بود: پیوند مستحکم دانش‌آموختگان رشته‌اهی فنی و مهندسی با وزارت دفاع و نیروهای مسلح که باید در سایر حوزه‌های مدیریتی تجلی پیدا کند. اقتصاد در سایه پیوند دانش و علم با مدیریت به یک اقتصاد بالنده و شکوفا تبدیل می‌شود. دومین پیام این اقدام شجاعانه حکایت از سرانگشت قدرتمند ایرانیان است که در انتظار هرگونه تعرضی به آسمان و زمین و دریای ایران، روی ماشه آماده شلیک است.