پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایلنا، عبدالکریم حسین زاده نماینده اصلاح طلب مجلس دهم ابراز کرد: مثلا در لیست جدید می‌توان اصرار بر این نداشت که در تهران حتما ۳۰ نفر داشته باشیم بلکه می‌توان در پایتخت ۲۰ نفر واقعی را داشت که هم سویی کامل داشته باشند و در مواقع نگرانی آن ۱۰ نفر به عاملی علیه خودمان تبدیل نشوند. همین الان شورای عالی می‌تواند با مراجعه به منتخبان مردم در لیست امید در مجلس و شورای شهر به این شناخت ضمنی برسد و نقاط ضعف را احصا کند و این را در الگوی جدید خود برای لیست‌بندی‌های آینده در نظر بگیرد.

حسین‌زاده با طرح این پرسش که چرا در مجلس فراکسیون به وجود می آید؟، گفت: این امر به این دلیل است که در مجلس اساسا اصلاح‌طلب و اصولگرا معنا دارد و خود را در کنش سیاسی و رای دادن بروز و ظهور می‌دهد ولی آیا فراکسیونی شدن شورای شهر معنا دارد؟ وقتی همه اصلاح‌طلب هستید باید یک فراکسیون وجود داشته باشد. تبدیل شدن شورای شهر به فراکسیون اتحاد و کارگزاران آیا باعث چندپاره شدن شورایی که همه ملت از آن انتظار دارند، نمی‌شود؟

نایب رئیس فراکسیون امید تصریح کرد: مردم در زمان رای دادن به لیست امید کاری نداشتند که آیا این لیستی که ارائه شده و آیا افراد این لیست از حزب کارگزاران بودند یا حزب اتحاد و دیگر احزاب، بلکه مردم می‌گویند این‌ها اصلاح طلب هستند. حتی اگر از خیلی از مردم پرسیده شود نمی‌دانند که افراد یک لیست در وهله اول چه کسانی هستند و در وهله دوم متعلق به کدام احزاب جزئی‌تر هستند. 

رئیس فراکسیون حقوق شهروندی مجلس تاکید کرد: نباید بگذاریم وقتی این لیست بسته می‌شود و مثلا به شورای شهر می‌رود به صحنه آرایی و صف‌آرایی و مقابله احزاب جزیی‌تر تبدیل شود، بلکه همه باید از یک بدنه کلی به نام اصلاح‌طلبی باشند و فراکسیونی هم وجود خارجی نداشته باشد. این مسائل نیاز به آسیب‌شناسی بیشتر دارد.