بوریس جانسون بخت نخست جانشینی ترزا می نخست وزیر درآستانه کناره گیری انگلیس، برجام را توافق خوبی برای تامین صلح و ثبات منطقه دانست.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
بوریس جانسون بخت نخست جانشینی ترزا می نخست وزیر درآستانه کناره گیری انگلیس، برجام را توافق خوبی برای تامین صلح و ثبات منطقه دانست و تعامل با ایران را بهترین گزینه ارزیابی کرد.
بوریس جانسون با این ادعا که باید به شیوه های محدود کردن رفتارهای مخرب ایران در منطقه نیز فکر کرد افزود این اشتباه بزرگی است که ایران خویشتن داری را کنار گذاشته و به کاهش تعهدات خود در برجام و افزایش غنی سازی اورانیوم روی آورده است.
وی با بیان این که به دولت ایران اصرار می کنم به تعهدات خود در برجام پایبند بماند ادعا کرد: ایران به پیامدهای خروج از ان بیاندیشد که موجب نحیف تر شدن و شکنندگی بیشتر برجام می شود.
بوریس جانسون وزیر خارجه مستعفی ترزا می هم اکنون در حال رقابت با جرمی هانت وزیر خارجه کنونی انگلیس است تا در یک انتحابات درون حزب حاکم محافظه کار، سکان رهبری حزب و به تبع ان نخست وزیری انگلیس را بدست گیرد.
وی در مرحله قبل توانست با اختلاف زیاد از هانت، رای نمایندگان حزب محافظه کار در پارلمان را بدست اورد و اکنون نوبت 160 هزار نفر از اعضای عمومی حزب محافظه کار است که میان او و هانت یکی را انتخاب و راهی ساختمان نخست وزیری کنند .