​رئیس دفتر رئیس جمهوری با تاکید بر اهمیت نقش دانشگاه‌ها در شرایط تحریم اظهار کرد: دانشگاه‌ها می‌توانند با نزدیک شدن به بخش صنعت در دوران تحریم نیازمندی‌های کشور را در بخش‌های مختلف برطرف نمایند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمود واعظی در گفت‌و گو با ایسنا، درباره نقش دانشگاه‌ها در شرایط تحریم، با بیان اینکه «دانشگاه‌ها عهده دار نقشی بسیار تأثیرگذار در دوران تحریم در کشور هستند»، اظهار کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر  برخی دشمنان به دنبال وابسته کردن جمهوری اسلامی ایران به خارج از کشور از نظر قطعات و مسائل فنی هستند، بر این اساس صنعت و دانشگاه باید با نزدیک شدن به یکدیگر به گونه‌ای فعالیت کنند تا نیازمندی‌های کشور را برطرف نمایند و در بخش‌های مختلف به ویژه تولید قطعات و مسائل فنی به خودکفایی برسند.

وی همچنین مشارکت در اداره کشور و تبیین سیاست‌های اجرایی را از دیگر وظایف دانشگاه‌ها در دوران تحریم برشمرد و گفت: اخیراً در ابلاغیه‌ای به وزارتخانه‌های مختلف اعلام کردیم که یک شورای علمی با حضور اساتید و افراد با تجربه تشکیل دهند تا این شورا بتواند به دولت در بخش‌های مختلف کمک کند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری در پایان تصریح کرد: دولت قطعاً و حتماً از مشارکت و همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی در دوران تحریم استقبال خواهد کرد.