وزیر نفت: تصمیمات اوپک طبق فرایند 60 ساله اتخاذ می‌شود اما اخیرا اقداماتی خارج از اوپک موجب نگرانی شده است.

 زنگنه: ایران تحت فشار مذاکره نمی‌کند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:
- اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم ، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره حضورش در اجلاس اوپک که چند روز گذشته برگزار شد، گفت: هدف از حضور من در این اجلاس حفاظت و صیانت از اوپک بوده چرا که تصمیمات اتخاذشده در اوپک باید با اجماع بوده و نباید از بیرون به آن القا شود. تصمیمات اوپک طبق فرایند 60 ساله اتخاذ می‌شود اما اخیرا اقداماتی خارج از اوپک موجب نگرانی شده است.

وی افزود: در اجلاس اخیر اوپک با وزیران نفت، کشورهای دیگر و نمایندگان حاضر در این سازمان دیدار کرده و نگرانی‌های جمهوری اسلامی ایران را با آنان مطرح کردیم که بر همین اساس به همکاری و منشور اوپک با غیر اوپک و تغییرات مفهومی خوبی که در آن اتخاذ شد پرداختیم. ما به اجلاس اخیر اوپک نرفتیم که تصمیمات آنجا را تصویب کنیم چرا که این تصمیمات باید با اجماع صورت بگیرد.

وزیر نفت تصریح کرد: حرف‌های خود و تصمیمات جمهوری اسلامی ایران درباره آمریکایی‌ها و فشارهای آنها را در گفت‌وگو با رسانه‌های آمریکایی بیان کرده و به آنها اعلام کردیم که ایران تحت فشار مذاکره نمی‌کند و اگر بخواهیم تغییراتی در روابط ایجاد شود باید در ابتدا تحریم‌ها برداشته شود.