یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: گام‌های ایران در مقابل بدعهدی اروپا هوشمندانه و اصولی برداشته‌ شده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایسنا، علاءالدین بروجردی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: از ابتدا توافق هسته‌ای در قالب برجام، یک جاده دوطرفه بود. قرار بر این شده بود که ایران برخی از محدودیت‌ها را بپذیرد و طرف مقابل نیز تحریم‌ها را مرتفع کند اما آمریکا قرارداد را به هم زد و از این توافق خارج شد و اضافه بر این خطای بزرگ غیرقانونی، به اروپا فشار وارد کرد که آنها تأسی به آمریکا کنند.

بروجردی اضافه کرد: شورای عالی امنیت ملی یک تدبیر هوشمندانه اتخاذ کرد، ۲ ماه فرصت بسیار خوبی برای اروپایی‌ها بود که به تعهدات خود عمل کنند و رسماً و بسیار شفاف اعلام کرد اگر به تعهدات خود عمل نکنند، ما هم به‌تدریج از تعهدات خود عقب نشینی خواهیم کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این اخطار به کشورهای اروپایی داده شد اما خروجی آن به ‎گونه‎ای نبود که انتظار داشتیم.

بروجردی اظهار کرد: آنها ۱۱ مورد را متعهد شدند انجام دهند، اینستکس بستر کار است و کاری نیست که بتواند پاسخگوی تحریم‌های ظالمانه غیرقانونی تحمیلی توسط آمریکا به جمهوری اسلامی باشد.

وی تصریح کرد: این گام‌ها که تصمیم‌گیری شد، توسط نمایندگان رسماً به اطلاع جهان رسید و یک اقدام بسیار جدی و عملیاتی است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نباید طرف‌های غربی انتظار داشته باشند که بپذیریم منافع ملی ما در زیر پای تصمیمات نابخردانه ترامپ از بین برود و ما نظاره‎گر این ظلم به ملت باشیم.

بروجردی اضافه کرد: گام‌های ایران در مقابل بدعهدی اروپا هوشمندانه و اصولی برداشته شده و امیدواریم که به تعهدات خود عمل کنند اگرچه دیر است ولی ما این تسامح را انجام داده‎ایم که هر زمان آنها عملی کنند ما همچنان به تعهد خود در برجام بازخواهیم گشت.

وی بیان کرد: این نشان‎دهنده اوج صداقت جمهوری اسلامی ایران است و البته کشورهایی مانند چین و روسیه که جزء امضا کنندگان هستند به تعهدات خود عمل می‌کنند و با جمهوری اسلامی ایران کار انجام می‌دهند ولی آمریکایی‌ها از تمام توانمندی خود استفاده می‌کنند که باز فشار تحریمی ظالمانه‌تری را اعمال کنند.