تسنیم : مقام پارلمانی روسیه گفت، وعده "جو بایدن" در این باره که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، پیمان «استارت-۳» را تمدید کرده و به برجام باز خواهد گشت، اهمیت زیادی برای حفظ صلح و ثبات جهانی دارد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو، امروز نوشت: "آلکسی پوشکوف" رئیس کمیته سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون (سنای) وعده "جو بایدن" معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا و نامزد کنونی پست ریاست جمهوری این کشور درباره تمدید پیمان مربوط به کاهش و محدودسازی تسلیحات راهبردی تهاجمی، معروف به «استارت-3» و بازگشت ایالات متحده به اجرای تعهدات خویش در چارچوب برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که دولت دونالد ترامپ در سال 2018 بطور یک‌جانبه از آن خارج شد، در صورت پیروزی در انتخابات سال 2020 در آمریکا را تفسیر کرد.

این سناتور روس یادآور شد: «جو بایدن تمایلات کاملاً ضدروسی خودرا در جریان کنفرانس امنیتی مونیخ نشان داد. او  مسلماً ادامه دهنده خط مشی سیاست خارجی باراک اوباما خواهد بود. ولیدر صورت پیروزی وی در انتخابات، این دو گام وعده داده شده از طرف بایدن، اهمیت بسیار زیادی برای حفظ ثبات راهبردی در جهان و ممانعت از ادامه تنش در روابط آمریکا با ایران خواهد داشت و ما از آن استقبال می‌کنیم.»

جو بایدن که در حال حاضر 76 سال دارد، در اواخر ماه آوریل نامزدی خود برای شرکت در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را اعلام کرد. این سیاستمدار آمریکایی در تیم باراک اوباما، چهل و چهارمین رئیس جمهوری آمریکا مسئولیت معاونت وی را برعهده داشت. بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده در ایالات متحده، بیش از 44 درصد از شهروندان آمریکایی حاضر هستند در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 ، به جو بایدن رای بدهند.