وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: به نمایندگان ملت ایران اطمینان می‌دهیم ‌نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گوش به فرمان فرمانده معظم کل قوا، همواره روند ارتقای توان دفاعی را با قدرت ادامه می‌دهند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

‌به گزارش ایسنا،‌ امیر سرتیپ حاتمی به همراه جمعی از معاونین این وزارتخانه در مجلس شورای اسلامی حضور یافت و گزارشی از آخرین تحولات منطقه، آمادگی نیروهای مسلح و جدیدترین توانمندی‌های صنعت دفاعی به‌ اعضای ‌ کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارائه داد.

وزیر دفاع در بررسی آخرین شرایط حوزه دفاعی و دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه صنعت دفاعی اظهار کرد: بحمدالله ‌پیشرفت‌ها و دستاوردهای صنعت دفاعی روز به روز ارتقاء یافته و در شرایط بسیار مناسبی قرار داریم.

امیر سرتیپ حاتمی در این بخش از سخنان خود تاکید کرد: این وزارتخانه برای تقویت قدرت بازدارندگی و ارتقاء توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است که حاصل آن همراه با سایر تمهیدات دفاعی، دستیابی به شرایط دفاع اطمینان‌بخش در چارچوب بازدارندگی فعال است.

وزیر دفاع در بخش دیگری از گزارش خود به اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس به ‌سرنگونی پهپاد آمریکایی به همت نیروهای مسلح ‌اشاره کرد و گفت: سرنگونی پهپاد جاسوسی پیشرفته و گران قیمت "گلوبال هاوک" آمریکا توسط پدافند یکپارچه هوایی کشورمان، بهت و حیرت کارشناسان خارجی از توانمندی نظامی جمهوری اسلامی ایران در دفاع از حریم کشور و مقابله با متجاوزان را به همراه داشت‌.

وی با بیان اینکه با این اقدام به ‌دشمنان تفهیم کردیم جمهوری اسلامی ایران اراده مستحکم و ‌توان دفاعی کافی برای دفاع از امنیت خود ‌را دارد، خاطرنشان کرد: ‌تمام مراحل انهدام این پهپاد آمریکایی از ردیابی، شناسایی، شلیک و انهدام با فناوری داخلی کشور و حاصل زحمات متخصصان داخلی بود و از هیچ امکانات خارجی در این زمینه استفاده نشد.

وزیر دفاع در این جلسه همچنین گزارشی از آمادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ‌ارائه داد و گفت: نیروهای مسلح ایران با آمادگی کامل در برابر هرگونه تهدید و حماقتی از سوی دشمنان، آنان را با پاسخی سخت و پشیمان کننده مواجه می‌کنند و به نمایندگان ملت ایران اطمینان می‌دهیم ‌نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گوش به فرمان فرمانده معظم کل قوا همواره روند ارتقای توان دفاعی را با قدرت ادامه می‌دهند.

امیر سرتیپ حاتمی همچنین از آمادگی وزارت دفاع برای کمک به وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه همکاری و مساعدت در بخش خودروسازی خبر داد و ‌افزود: ‌اگر خارجی‌ها برای همکاری در این بخش از کشور ما رفتند صنایع دفاعی کشور از فناوری و علم و دانش خوبی برخوردار است‌ و ما آماده هستیم در بخش خودروسازی هر جا که نیاز به فناوری در این صنعت وجود داشته باشد با وزارت صنعت همکاری کنیم.

وی با بیان اینکه ‌خوشبختانه امروز ارتباط و اتصال خوبی میان وزارت دفاع و صنعت برقرار شده است، تصریح کرد: ‌بخش قابل توجهی که قبلاً توسط خارجی‌ها تأمین می‌شد امروز دراختیار خودمان است و آن را دراختیار خودروسازان قرار می‌دهیم.