وزیر امور خارجه ایران در نشست جنبش عدم تعهد تاکید کرد که آنچه آمریکا تحریم می خواند، در واقع تروریسم اقتصادی است که هدف آن نقض قانون است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران یکشنبه شب در پیامی توئیتری بخشی از سخنان خود در نشست جنبش عدم تعهد را بازتاب داد که طی آن توضیح داده است چگونه آمریکا از اصطلاح «تحریم» برای توجیه تروریسم اقتصادی سوء استفاده می کند.

ظریف نوشت: امروز در نشست جنبش عدم تعهد درباره تحریم ها گفتم «تروریسم [به معنای] استفاده از خشونت و تهدید علیه شهروندان به منظور دستیابی به اهداف سیاسی است.

وی افزود: به همین دلیل ایالات متحده مرتکب تروریسم اقتصادی است. نمی توان آن را «تحریم» نامید، چراکه برای اعمال قانون طراحی نشده است. بلکه قانون را نقض می کند.

وزیر امور خارجه ایران بخشی از سخنان خود در این نشست را به این پیام خود پیوست کرده که طی آن به تشریح چگونگی سوء استفاده آمریکا از اصطلاح «تحریم» برای توجیه تروریسم اقتصادی پرداخته است.

ظریف در این سخنان گفت که اگر واژه «تروریسم» را در فرهنگ لغت جستجو کنید، معنای آن این است: استفاده غیرقانونی از خشونت یا تهدید به ویژه علیه غیرنظامیان به منظور دستیابی به اهداف سیاسی.

وی با بیان اینکه استفاده از اصطلاح «تحریم» باید متوقف شود، تصریح کرد: تحریم ابزاری برای اعمال نظم قانونی است. تحریم دلالت قانونی دارد. [اما اقدامات آمریکا] تروریسم اقتصادی است.

ظریف با پیشنهاد اینکه همه کشورها استفاده آمریکا از این اصطلاح قانونی را محکوم کنند، تاکید کرد: ما با تروریست ها مذاکره نمی کنیم.