ربیعی در حمایت از محمدجواد ظریف وزیرامور خارجه کشورمان که توسط دولت آمریکا تحریم شده است نوشت: اقدام آمریکا با قصد خاموش کردن صدای‌ایران در جهان نشان داد که برخلاف ادعای برخی برنامه‌سازان مدعی داخلی، دستگاه دیپلماسی کشور یک حفره و یک منفذ برای نفوذ امریکا نیست.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 علی‌ربیعی سخنگوی دولت در توییتر نوشت:

ظریف‌هراسی آمریکا، عجز آنها از دیپلماسی و مذاکره واقعی را به نمایش می گذارد. هر ایرانی که در هرنقطه از جهان باتکیه بر دانش آکادمیک ومهارت رسانه وگفتاری خود بنیاد تحریم‌ها را درکانون انعقاد آن به پرسش می‌گیرد یک سفیر است، یک ظریف است و یک قاصد صلح و تعامل گسترده ایرانیان با جهان.

اقدام آمریکا با قصد خاموش کردن صدای‌ایران در جهان نشان داد که برخلاف ادعای برخی برنامه‌سازان مدعی داخلی، دستگاه دیپلماسی کشور یک حفره و یک منفذ برای نفوذ امریکا نیست، کاملا و دقیقا برعکس؛ دیپلماسی ما قابلیت نفوذ در جامعه آمریکایی در بالاترین استانداردهای دیپلماسی عمومی را دارد.

 پشت پرده تحریم ظریف به روایت یک عضو مجلس خبرگان

دولابی گفت: چرا باید بعد از گذشت یک سال از خروج آمریکا از برجام مهلت 60 روز به آن‌ها داده شود? چرا بعد از آنکه وزیر خارجه ایران سیاست مقاومت را اتخاد نموده است او را تحریم می کنند؟

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی، ‌عضو مجلس خبرگان رهبری  در سخنرانی پیش‌خطبه نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: مسئول نباید طوری زندگی کند که مردم به او دسترسی نداشته باشند. مردم دوست دارند مسئولین خود را در کنار خود ببینند. شخصی آمد به حضور امام جواد(عج) گفت دزدان در سفر هرچه داشتیم و نداشتیم را بردند؛ ایشان دستور دادند پول و لباس به آن‌ها داند؛ امام مشکل نیازمند را برطرف می کند.  وی ادامه داد: مسئولین جمهوری اسلامی باید اینچنین باشند؛ که درد مردم و جوانان را درد خود و بچه‌های خود بدانند. مسئولینی که در کاخ‌ها و زیر کولر زندگی می کند نمیتواند بفهمند  دوسال بعد از  زلزله، زندگی در کانکس چه معنایی دارد، بعد از گذشتن از سیل بی خانمان بودن چه معنایی دارد.  دولابی افزود: البته مقام معظم رهبری از حضور و کمک مردم در مناطق سیل و زلزله زده تقدیر کردند. امیدواریم که مسئولین هم در این زمینه از مردم عقب نمانند.

  وی گفت: خدای متعال از ما خواسته است تحت ولایت اولیای‌الهی باشیم. در این زمینه هم مردم شریف ایران که پیروان ائمه هستند، کارنامه درخشانی دارند. 230 هزار شهید را با عشق به ولایت هدیه کردند صدها هزار جانباز را در این راه اهدا کردند. نتیجه این ولایتمداری مردم ایران اقتدار بوده است.

  این عضو مجلس خبرگان گفت: با  ولایت است که اقتدار و شکوه و عظمت اتفاق می افتد تا جایی که رهبر ایران جزو چهار رهبر سیاسی دنیا معرفی می شوند. برخی از مسئولان در این زمینه کارنامه درخشانی ندارند بعضی از آن ها خواستند رهبر ما مظلوم واقع شوند و هشدارها را نادیده گرفتند و خطوط قرمزی که ایشان ترسیم کردند را زیر پا گذاشتند. 

وی ادامه داد: آن‌ها نظام را وادار کردند تن به مذاکراتی بدهند که نتیجه اش مشخص بود، اما  نظام اجازه نخواهد داد رهبر مقتدر مظلوم واقع شود.  دولابی گفت: مسئولین ما ولایتمدار هستند لذا اجازه نخواهند داد اسنادی مثل 2030 اجرا شود. مسئولین ما در جهت ساماندهی فضای مجازی اگر ولایتمدارهستند، حرکت می‌کنند.  این عضو مجلس خبرگان اسلامی گفت: نباید اجازه دهند نماینده ای در مجلس شورای اسلامی به نظارت مجمع تشخیص ایراد و اشکال وارد کند. مگر می شود نماینده مجلسی ولایتمدار باشد و با نظارت مجمع به عنوان یکی از ارکان رسمی نظام مخالفت کند. ولایت مداری حکم می کند  نظارت رهبری در همه جا تقویت شود.

  وی ادامه داد: اقتداری که امروز کشور ما دارد از همین ولایتمداری است. کشوری که روزی در تهران با دشمن می جنگید، امروز دشمن را به فرسنگ ها دورتر رانده است. کشوری که در برهه‌های زمان قسمتی از ایران را تقدیم کرده ، اما طی این چهل سال حتی نه تنها یک وجب از خاک ایران را نتوانستند اشغال کنند بلکه قلب های مردم منطقه را تسخیر کرده است به گونه ای که رهبر حشد الشعبی صراحتا اعلام می‌کند امام خامنه ای امام ماست.  دولابی با بیان اینکه "مومن در هر حال جهاد گر است" گفت: در دولت حق باید با دشمنان خدا جنگید. امام جواد (ع) فرمایشات گوناگونی در باره رویایی با ظالم دارند. ایستادگی در برابر ظلم راه برون  رفت از مشکلات است. امروز راه برون رفت از بن بست‌ها ایستادگی برابر ظالمان است. 

وی یادآور شد: چرا باید بعد  از گذشت یک سال از خروج آمریکا از برجام مهلت 60 روز به آن‌ها داده شود. چرا بعد از آنکه وزیر خارجه ایران سیاست مقاومت را اتخاد نموده است او را تحریم می کنند؟ پاسخ این دشمنی ها چیست؟ قرآن این پاسخ را داده است که اگر کسی با شما دشمنی کرد، مبادا تن به ظلم بدهید. در برابر توقیف  نفتکش همین کار را کردیم و موفق هم بوده‌ایم.