​سخنگوی دولت گفت: آمریکا سیاست های غلط خود را بر روی شن‌های روان قرار داده و تحریم ظریف هم تهاجم به شخص نیست تهاجم به نظام دولت و ملت است.

ربیعی:چشم به دموکراتها نداریم/ کاخ سفید خانه پوشالی است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران گفت: فردا چهارده مرداد و سالگرد نهضت مشروطیت و دیروز هم سالگرد اولین انتخابات کاملا آزاد بود.

وی ادامه داد: آمریکا سیاست های غلط خود را بر روی شن های روان قرار داده و تحریم ظریف هم تهاجم به شخص نیست تهاجم به نظام دولت و ملت است، جامعه مدنی ما پشت سر ظریف و نظام دولت ملت قرار می گیرد.

سخنگوی دولت با اشاره به تحریم ظریف گفت: ظریف را در دیدار با یک سناتور، دعوت به دیدار می کنند سپس به تحریم او می پردازند. حسادت های کودکانه در تحریم ظریف وجود دارد و ریشه در القای سیاست دو دولتی دارد.

وی ادامه داد: ظریف مسئول سیاست خارجی و دیپلماسی عمومی و امنیتی ما است. او معتمد نظام و رهبری است، ایستادن سپاه، ستاد کل نیروهای مسلح و از همه بیشتر رهبر انقلاب، یکپارچگی ما را نشان می دهد.

ربیعی اظهار کرد: بسیاری از کشورها این تحریم ها به رسمیت نمی شناسند؛ این تحریم یک سند از ناکار آمدی تحریم ایران است؛ مقام معظم رهبری چندین بار از ظریف حمایت کرده اند.

وی ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: از سوی دولت روز خبرنگار را به همه خبرنگاران تبریک می گویم. امیدوار هستیم که سه مسأله امنیت شغلی، امنیت قلم و معیشت را روز به روز بهتر کنیم. به عنوان یک همکار قدیم رسانه، می دانم جریان روزنامه نگاری برای فضای سالم از هیچ چیز دریغ نمی کند.

سخنگوی دولت با اشاره به جلسه مشاوران اقتصادی رئیس جمهور، گفت: گزارش واگذاری اختیارات بازرگانی به وزارت صمت داده شد. اپلیکیشنی ساخته شده که قیمت صد قلم کالا را نشان می دهد، در این اپلیکیشن قابلیتی دارد که به 124 اطلاع می دهد و نظارت اسنپی است؛ یعنی نزدیکترین بازرس مراجعه می کند.

وی ادامه داد: ما هیچ گونه کسری در کالای اساسی سال 98 نداریم.

ربیعی با اشاره به آخرین آمار واگذاری ارز دولتی گفت: هفتاد درصد این ارز را وزارت جهاد کشاورزی، 23 درصد وزارت بهداشت، شش درصد صمت و یک درصد را ارشاد گرفته است. پنج پرونده تخلف در این باره تشکیل شده است.

وی در مورد عدم تحصیل سران کشور در خارج از کشور گفت: اگر تبدیل به قانون شود ما تبعیت خواهیم کرد، اما رانت باید مورد توجه باشد. هر کسی از رانت تحصیلی استفاده کرده مذموم است، بنظر هر کسی مسئولی را می شناسد که از این رانت استفاده کرده گزارش دهد.

ربیعی تصریح کرد: فردا آقای ظریف یک مصاحبه مطبوعاتی دارد که در مورد درخواست مذاکره ترامپ از ایران توضیح می دهد؛ ما قائل به مذاکره برای عکس یادگاری نیستیم، این نوع مذاکره برای دیده شدن قابل قبول نیست و ما اسیر مسال انتخاباتی و چشم و هم چشمی های آمریکایی نخواهیم شد.

وی بیان کرد: برای ما خانه پوشالی فرقی نمی کند، چه دموکرات ها چه جمهوری خواهان و هر کسی که در آن خانه است برای ما فرقی نمی کند، برخی اتفاقات را از سوی کشورهای بزرگ می بینیم که بیشتر شبیه داستان های بچه گانه است.