​عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بزرگان جریان موسوم به اصلاحات که موضع «تَکرار» گرفتند، الان باید پاسخگوی افکار عمومی در خصوص اوضاع نابسامان معیشتی مردم باشند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص سهم جریان اصلاحات در مشکلات معیشتی مردم گفت: قوه مجریه مسئول معیشت مردم است ولی کسانی که با حمایت های خود این دولت را بر سرکار آورند و یا بزرگان جریان موسوم به اصلاحات موضع «تَکرار» گرفتند، الان باید پاسخگوی افکار عمومی در خصوص اوضاع نابسامان معیشتی مردم باشند.

وی با بیان اینکه آحاد ملت و مسئولان دولتی دریافتند که دلبستن به بیگانگان اشتباه استراتژیک است، اظهار داشت: الان باید با پذیرش اشتباه، منطق مقاومت را پیگیر باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر گشایشی در کشور ایجاد شود ناشی از اقتدار دیپلماسی مقاومت، ناشی از حرکت عظیم سپاه در ساقط کردن پهپاد آمریکایی، توقیف نفتکش در برابر نفتکش در مواجهه با انگلیس و گفتمان مقتدارانه رهبر انقلاب در دیدار با نخست وزیر ژاپن است.

آیت الله کعبی با بیان اینکه مردم به خوبی درک می کنند که گفتمان مقاومت راهگشا است، اظهار داشت: مردم دریافتند که با گفتمان مقاومت زندگی آنها به سامان می رسد و مشکلات برطرف می شود.

وی با اشاره به اینکه جریانی در کشور دلبسته مذاکرات بود و اقتصاد را به مذاکرات ربط می داد، اظهار داشت: مسئولیت پیامدهای ناشی از عدم رفع تحریم ها پس از دوران مذاکرات و اینکه آنها در دولت طرح و برنامه ای هم برای حل مشکلات اقتصادی ندارند، بر عهده جریان غرب گرا در کشور است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: کسانی که با حمایت های خود دولت را بر سرکار آوردند و در ادامه نیز از اقدامات و برنامه های دولت حمایت کردند و تیمی که در جریان مذاکرات قرار گرفت باید مسئولیت اوضاع نابسامان اقتصادی را بپذیرند و برای مشکلات کشور به ویژه تورم و گرانی ها طرح و برنامه اجرایی داشته باشند.

آیت الله کعبی با بیان اینکه مردم باید به شکل ملموس گشایش اقتصادی را ببینند، تصریح کرد: البته برای جبران اشتباه شاید مقداری دیر شده باشد ولی بالاخره فصل فصل انتخابات است و این جریان تلاش دارد ناکارآمدی و ناکامی های خود را به گردن جریان منتقد دولت بیندازند.