سخنگوی مقاومت اسلامی نُجَباء ثبات عراق را در گرو خروج نیروهای اشغالگر دانست و گفت: بهتر است سفارت آمریکا در بغداد، تعطیل و همچون لانه جاسوسی در تهران به موزه تبدیل شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و امور رسانه‌ای نُجَباء در ایران، سخنگوی مقاومت اسلامی نُجَباء به‌عنوان نماینده مقاومت عراق در نشست تحلیلی ـ تبیینی "کاخ سیاه" شرکت و سخنرانی کرد.

مهندس «نصر الشِمَّری» در این میزگرد که با موضوع "بررسی تبعات منفی حضور آمریکا در منطقه غرب آسیا" در محل لانه جاسوسی برگزار شد، اظهار داشت: کشورهای عربی اگر خواهان استقلال و حق تصمیم‌گیری هستند، باید راه جمهوری اسلامی ایران را در پیش بگیرند.

وی آمریکا را "شر اصلی" خواند و با اشاره به نقش منفی واشنگتن، ادامه داد: عراق کشوری ثروتمند و صاحب تمدن است. آمریکایی‌ها به بهانه سرنگونی حکومتی که ـ حسب اعتراف یکی از رهبران حزب بعث ـ خودشان آن را به‌جود آورده بودند، به عراق هجوم آورده و نکبت فراوانی به کشور ما تحمیل کردند.

سخنگوی نُجَباء پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را به صاعقه‌ای بر سر آمریکایی‌ها تشبیه کرد و افزود: آن‌ها از کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس خواستند که با ایران بجنگند، اما این کشورها توان چنین کاری نداشتند. آمریکایی‌ها سپس به سراغ عراق آمدند و در نهایت صدام را وادار کردند که به ایران حمله کند.

الشِمَّری افزود: بعد از پایان جنگ ایران و عراق، آمریکا از سویی کشورهای عربی را علیه صدام تحریک می‌کرد و از سوی دیگر به او برای حمله به کویت چراغ سبز می‌داد تا بهانه مداخله خود در منطقه را فراهم کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازگشت دوباره نظامیان آمریکایی به کشورش گفت: مقاومت عراق، یک بار آمریکا را بیرون کرد و تا آخرین روز عقب‌نشینی سربازان متجاوز، حملات مقاومت به آن‌ها ادامه داشت؛ ولی اشغالگران دوباره به بهانه نبرد با داعش به عراق برگشتند.

معاون دبیرکل نُجَباء اضافه کرد: آمریکا علاوه بر پایگاه‌های مخفی، ۱۱ پایگاه نظامی در عراق ایجاد کرده و ۱۱ هزار سرباز در آن‌ها مستقر نموده است. نیروهای مقاومت همه این پایگاه‌ها را شناسایی کرده و تحت نظر دارند.

مهندس الشِمَّری در ادامه، توجه حاضران در نشست را به نقش منفی سفارت آمریکا در بغداد جلب کرد و خاطرنشان ساخت: آمریکا بزرگترین سفارتخانه دنیا را در بغداد احداث کرده و هزاران نفر را در آنجا به‌کار گرفته است. این سفارتخانه در همه امور کشور ما دخالت می‌کند و حتی به سراغ نیروهای مقاومت رفته تا با پیشنهادات اغواکننده، آنان را جذب کند؛ ولی نیروهای مقاومت جواب رد داده‌اند.

وی در پایان ضمن اشاره به حملات مستمر آمریکا به نیروهای الحشد الشعبی، تصریح کرد: ثبات عراق در گرو خروج نیروهای آمریکایی است. بهتر است سفارت آمریکا در بغداد، تعطیل و همچون لانه جاسوسی در تهران به موزه تبدیل شود.