وزیر کشور با تاکید بر لزوم مشارکت حداکثر در انتخابات مجلس در سال جاری گفت: انتخابات را تبدیل کنیم به یک مانور قدرت به طوری که اتحاد و انسجام ملی در آن دیده شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، عبدالرضا رحمانی فضلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری در خصوص مصوبات شورای عالی آب، گفت:  استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری و یزد مشکلاتی را در این زمینه دارند و باید این مسائل به‌صورت کارشناسی پیگیری شود.

وزیر کشور افزود: عده‌ای می‌خواهند از موضوع آب سوء استفاده سیاسی کنند، قطعا در جلسات شورای امنیت و شورای عالی آب تصمیماتی اتخاذ می‌شود که تمامی جوانب در آن رعایت شود.

وی در ادامه با اشاره به آزاد بودن تجمعات گروه‌ها و احزاب‌ سیاسی، خاطرنشان کرد: هرساله در شانزدهم آذر، ۲ هزار سخنرانی و تجمع در سراسر کشور شکل می‌گیرد و هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

رحمانی فضلی تاکید کرد: باید شرایطی در کشور فراهم شود که انتخابات با حضور حداکثری مردم و با نشاط سیاسی ایجاد شده برگزار شود.

وزیر کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با نداشتن ضمانت اجرایی وعده‌های رئیس جمهور از جمله این وعده که «قلم‌ها را نشکنید» و «دهان‌ها را نبندید»، توضیح داد: انتقاد در صورتی سازنده است که با تخریب همراه نبا‌شد و مستندات کافی برای نقدها وجود داشته است.

این مسؤول بدون پاسخ به سؤال اصلی این خبرنگار ادامه داد: بلاخره همان‌طور که شما مسؤولان را نقد می‌کنید در برابر انتقادات مدیران هم باید تحمل کنید بلاخره خبرنگاران تلاش کنند انتقادات خود را با ادبیاتی بیان کنند که در راستای اصلاح و سازندگی باشد.

رحمانی فضلی در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر ناکارآمدی استانداران غیربومی، توضیح داد: اصرار بنده بر انتصاب استانداران غیر بومی است و تلاش می‌کنم این موضوع محقق شود، در مواردی که استاندار غیربومی پیدا نشود مجبور به استفاده از استانداران بومی می‌شوم و معتقد هستم انتظارات خویشان و نزدیکان از استانداران بومی باعث ایجاد آسیب می‌شود.

وی در خصوص سؤال خبرنگاری مبنی بر میزان آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات مجلس در اسفندماه آینده تشریح کرد: شرایط سیاسی و اجتماعی کشور به گونه‌ایست که ما باید انتخابات را تبدیل کنیم به یک مانور قدرت به طوری که اتحاد و انسجام ملی در آن دیده شود و لازمه آن هم افزایش مشارکت اجتماعی است.

وزیر کشور در این خصوص خاطرنشان کرد: به همین منظور بنده چندین جلسه با عناصر اصلی احزاب سیاسی با سلایق مختلف برگزار کرده و نظرات اصلاح‌طلبان، اصول‌گرایان و مستقلین را در خصوص انتخابات جویا شدم که همه این افراد بر اجرای صریح قانون و مشارکت حداکثری تاکید و اشتراک نظر داشتند.

رحمانی فضلی افزود: روند اجرایی انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی بگونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که جلوی ۸۰ درصد تخلفات گرفته شود.

وزیر کشور در پایان با ا‌شاره به اینکه خبرنگاران در بیان حقایق و آگاهی‌رسانی نقش مؤثری دارند، اظهار داشت: خبرنگاران حلقه وصل بین مردم و حاکیمت هستند، بنابراین بایستی در انتشار اخبار نهایت دقت را به خرج دهند،  زیرا آمار و اطلاعات غلط در شفاف‌سازی تاثیر منفی دارد.