​جمهوریت نوشت:فلاحت پیشه که در زمان طرح اولیه لیست دو تابعیتی های دولت ریاست کمیسیون امنیت ملی مجلس را بر عهده داشته است ، از ابعاد بررسی این لیست می گوید .فلاحت پیشه که در زمان طرح اولیه لیست دو تابعیتی های دولت ریاست کمیسیون امنیت ملی مجلس را بر عهده داشته است ، از ابعاد بررسی این لیست می گوید .

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت : در دوره ای که ریاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی را در مجلس بر عهده داشتم سعی کردم بخشی از موارد مناقشه برانگیز و پرونده ای این حوزه را حل و فصل کنم و یکی از این موارد موضوع  و لیست ادعایی حدود ۱۰۰ نفر لیست دوتابعیتی بود که در عمل برای کشور هزینه ایجاد کرده بود.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس با بیان این که این لیست تبدیل به عاملی برای تسویه حساب سیاسی شده بود ، افزود: در همان زمان موضوع دو تابعیتی بودن یکی از سفرا و یک مسئول مطرح شد و من در همان برهه زمانی از مسئولان مربوطه خواستم که در مورد این لیست اعلام موضع کنند .

موضع اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات به لیست دو تابعیتی های دولت

وی ادامه داد : در پی این درخواست من ، اطلاعات سپاه در قالب یک نامه اعلام کرد که این لیست را اطلاعات سپاه تحویل نداده است و مسئولیت آن را نمی پذیرد.

فلاحت پیشه در تشریح موضع گیری وزارت اطلاعات به این لیست نیز گفت : وزارت اطلاعات نیز به طور رسمی اعلام کرد که تنها ۴ نفر از این افراد تنها گمانه دو تابعیتی بودن وجود دارد و در عمل وزارت اطلاعات نیز اعلام کرد که این لیست محلی از اعراب ندارد و طرح آن در راستای منافع ملی جمهوری اسلامی نیست.

وی خاطر نشان کرد : در همان زمان برخی نمایندگان به کمیسیون مراجعه کرده و فهرست اسامی لیست را می خواستند ، من به طور رسمی فهرست را در قالب یک نامه فهرست را به کمیسیون اصل ۹۰ ارجاع دادم و اعلام کردم که کمیسیون لیست را در اختیار هیچ کسی قرار نمی دهد و در عمل این موضوع را از دستور کار کمیسیون امنیت ملی مجلس خارج کردم.

دوتابعیتی بودن جرم نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این که «دوتابعیتی بودن جرم تلقی نمی شود» تصریح کرد : دو تابعیتی بودن نوعی منع برخورداری از برخی پست های سیاسی در جمهوری اسلامی ایران است .

۸۵ درصدایرانیان مهاجر در گروه های برتر شغلی و درآمدی کشورهای میزبان خود هستند

فلاحت پیشه ایران را در راس کشورهای مهاجرفرست در دنیا خواند و گفت : آماری که در چند سال گذشته به دست ما رسیده بود تاکید می کرد که ۸۵ درصد ایرانیانی که به عنوان مهاجر به کشورهای دیگر دنیا رفته اند ، دارای حقوق و مزایای و پست های شغلی برتر در کشورهای پذیرنده آن ها بوده اند .

وی ادامه داد :  این نشان می دهد ایرانیان خارج از کشور نوعی فرصت به حساب می آیند که نباید با جرم جلوه دادن دو تابعیتی بودن کشور را از مزایای این فرصت محروم کرد .

نباید با مجرم خواندن دو تابعیتی ها توسعه کشور از کمک ۸ میلیون ایرانی محروم کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این که نباید ایران را از ۸ میلیون ایرانی که می توانند به توسعه عمرانی کشور محروم کنیم ، افزود: برخی رفتارهای سال های اخیر باعث فراری دادن ایرانیان از حوزه کمک به داخل کشور شده است .

فلاحت پیشه در این خصوص تاکید کرد :حتی در زمانی که ایرانیان خارج از کشور در زمان وقوع زلزله اخیر اقدامات مهم و مثبتی انجام دادند ، برخی رفتارها باعث فراری دادن آن ها شد.

طرح جرم بودن دو تابعیتی حرکتی مشکوک بود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی طرح جرم بودن دو تابعیتی را حرکتی مشکوک از جانب کسانی خواند که سعی دارند کشور را در در محاصره قرار دهند و گفت : معتقدم جمهوری اسلامی ایران تکلیف خود را با این مساله حل کند به این معنی که این مساله تنها باید نوعی محدودیت در اخذ پست های حساس سیاسی و دولتی باشد اما به هیچ وجه نباید با جرم تلقی کردن آن ها در دام کسانی قرار بگیریم که می خواهند ایران را در محاصره ای خود ساخته قرار دهند.