معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از انصراف رئیس جمهوری از شکایت از دو نماینده مجلس خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ایسنا، حسینعلی امیری امروز 23 مرداد در حاشیه جلسه هیات وزرا گفت: رئیس جمهوری در نامه‌ای به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی دستور داد که از دو نفری که شکایت شده بود، انصراف دهند.

 

ماجرای شکایت روحانی از دو نماینده چه بود؟

به گزارش مثلث آنلاین، حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهور، روز 12 مرداد امسال در خصوص «شکایت شورای امنیت از دو نماینده مجلس» گفت: شورای امنیت یک نهاد حقوقی است. حسب آن چیزی که دو نماینده محترم بیان کردند دبیرخانه شورای امنیت از آن‌ها شکایت کرده است. دبیرخانه شورای امنیت یک هویت حقوقی دیگری دارد. آقای رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی امنیت کشور از هیچ نماینده‌ای شکایت نکردند. شورای امنیت ملی یک هویت حقوقی مستقلی دارد و دبیرخانه شورا متفاوت با رئیس شورای عالی امنیت ملی است.

او ادامه داد: آقایان نماینده با من صحبت کردند و شرحی را هم دادند و من هم به رئیس جمهور منتقل کردم. موضوع شکایت شورای امنیت از دو نماینده در حال حل شدن است، مضاف بر این هم هیات نظارت بر رفتار نمایندگان هم اظهارنظر آقای فلاحت‌پیشه و حضرتی را در راستای ایفای وظیفه نمایندگی‌شان تشخیص دادند.

امیری در خصوص ارائه گزارش عملکرد دولت به مجلس بیان کرد: در ابتدا بنا نداشتیم موضوع را خیلی رسانه‌ای کنیم. دولت پاسخگو است، دولت هرجایی که قانونی باشد منوط بر اینکه پاسخ یا گزارشی دهد حتما این کار را خواهد کرد. از آنجایی که برخی از نمایندگان محترم مجلس تذکر دادند آقای لاریجانی ریاست محترم مجلس هم پاسخ دادند و دیگر رسانه‌ای شد.

امیری گفت: موضوع بر اساس اصل ۱۱۰ قانون اساسی خدمت مقام معظم رهبری اعلام شده و ایشان هم ارجاع فرمودند به هیئت عالی حل اختلاف قوا که بازوی مشورتی رهبری در ارتباط با این گونه مسائل است. روز سه شنبه هم اعضای محترم هیات در شورای عالی حل اختلاف قوا تشکیل جلسه دادند و همگی تشریف داشتند. نمایندگانی هم از مجلس شورای اسلامی حضور داشتند، از دولت هم بنده و خانم جنیدی حضور یافتیم.

او بیان کرد: اعضای محترم هیات عالی با شکیبایی بسیار زیاد با صبر و حوصله که جا دارد از همه شان تقدیر و تشکر کنم، صحبت‌های ما را گوش کردند و صدای ما را شنیدند؛ صحبت‌های نمایندگان محترم مجلس را هم شنیدند. باید منتظر باشیم که ببینیم نظر هیئت عالی به مقام معظم رهبری چه خواهد بود و بر اساس هرچه که مقام معظم رهبری فرمودند، در اجرای اصل ۱۱۰ قانون اساسی که اختیار و وظیفه تنظیم قوا با مقام معظم رهبری است به همان عمل خواهد شد.

امیری در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی شما در خصوص رای این شوار چیست؟ گفت: الان به هیچ عنوان قابل پیش‌بینی نیست چون در آنجا فقط اعضای هیات عالی صحبت‌ها را شنیدند و اظهارنظری در آن جلسه نکردند.