فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه اصلاح ‌طلبان در اداره کشور مهارت ندارند و اصولگرایان مردم‌داری بلد نیستند، بر ضرورت اتحاد و همدلی اصولگرایان برای دستیابی به چهره‌های با تفکر ایجابی و مثبتی تاکید کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش پایگاه خبری کاوش، با نگاهی به اخبار و گفتگوهای ‌ جناح اصولگرایان در رابطه با انتخابات مجلس یازدهم، بی‌درنگ پی خواهیم برد که صحبت‌ها و تکیه بیشتر چهره‌های شاخص این جناح، وضعیت بد اقتصادی موجود در کشور بوده و بر این عامل به عنوان عامل اصلی پیروزی خود در انتخابات تاکید می‌کنند.

اما در میان این چهره‌ها کم‌تر کسی را می‌توان یافت که از یک برنامه مستقل برای اداره کشور و راهبرد ویژه‌ای در مجلس سخن بگوید. همین موضوع موجب شده است  که برخی گمان کنند جبهه اصولگرایی به شکلی سلبی وارد فعالیت انتخاباتی شده و با امید بستن به اشتباهات دولت برای نارضایتی مردم از طیف رقیب،از برنامه ایجابی و مستقل برخوردار نیستند.

در همین زمینه گفتگویی با «حسن بیادی» فعال سیاسی اصولگرا و استاد دانشگاه داشتیم که شرح آن را در ادامه خواهید خواند.

 

اگر باندهای قدرت بگذارند اصولگرایان چهره‌های خوبی دارند

 

*به نظر می‌رسد که اصولگرایان از یک طرح ایجابی برای انتخابات برخوردار نبوده و تنها بر وضعیت نامناسب اقتصادی و عملکرد بد دولت در این زمینه، به عنوان عامل پیروزی خود تکیه می‌کنند، نظر شما در این مورد چیست؟ 

چنانچه باندهای تمامیت‌خواه متصل به قدرت و ثروت بگذارند، کفگیر جامعه بزرگ اصولگرایی دررابطه با معرفی فردی شایسته برای نمایندگی مجلس به ته دیگ نخورده است. کسانی که طرح و برنامه‌هایی برای آینده داشته باشند و بتوانند کشور را به خوبی هدایت کنند.

اما باید به این موضوع توجه جدی داشت که پاشنه آشیل اصولگرایان، تفرقه در سطح تصمیم‌سازان و تصمیم گیران و نداشتن یک محور معقول و مقبول است، که به عنوان یک خطر بزرگ آنان را تهدید می‌کند.

 

اصلاح‌طلبان در اداره کشور مهارت ندارند و اصولگرایان مردم‌داری بلد نیستند

 

*اما به نظر می‌رسد که اصلاح‌طلبان آماده‌تر و با بابرنامه‌تر هستند، آنها در مسایل مختلف با جامعه همراهی می‌کنند و نقدهای خود به سیاست‌های دولت را نیز حفظ  کرده‌اند، آیا به نظر شما این عملکرد قوی‌تر نیست؟

متاسفانه در زمان حاضر، مشکل و آسیبی که در جامعه اصولگرایی وجود دارد، در میان ااصلاح‌طلبان نیز به شکل و گونه‌ای دیگر به چشم می‌خورد. متاسفانه باید گفت که نقش و ارزش مردم در سپهر سیاسی این دو جناح به کلی به دست فراموشی سپرده شده است.

در پاسخ به بخش دوم پرسش شما نیز باید بگویم که از نگاه من اصلاح‌طلبان  از برنامه بهتر و اثربخش‌تری  که به موفقیتشان کمک کند برخوردار نیستند. در واقع اصولگرایان مردم‌داران خوبی نبوده و در مقابل آن، اصلاح‌طلبان نیز مهارتی در اداره کردن دولت ندارند، که این دو ایراد منند دو لبه یک قیچی موجب گرفتاری مردم کشورمان شده است.