دبیرکل حزب ندای ایرانیان گفت: در حال بررسی کیفیت ورود به ائتلاف جدید اصلاح‌طلبان هستیم، و حزب تاکنون تصمیمی برای پیوستن و هماهنگی با انها اتخاذ نکرده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

«صادق خرازی» روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا در پاسخ به این پرسش که در آستانه انتخابات دوم اسفندماه مجلس شورای اسلامی، شرایط ائتلاف اصلاح طلبان را چگونه ارزیابی می کنید، عنوان کرد: احزاب اصلاح طلب تاکنون چیدمان خود را معرفی نکرده اند. احساس می کنم اصلاح‌طلبان هنوز به نقطه انسجام نرسیده‌اند و در این مقطع، اختلاف های پراکنده درون جریانی اتفاق خوبی نیست.

وی افزود: در شرایط کنونی اصلاح طلبان باید مشوق هم باشند اما در این میان صدای واحد به گوش نمی رسد. همه باید به فکر پیشرفت و توسعه کشور باشند و روزهای سخت و دشوار را به یاد آورده و درک متقابل داشته باشند، در حالی که چنین فضایی حاکم نیست.

دبیرکل حزب ندای ایرانیان خاطرنشان کرد: متاسفانه در اردوگاه اصلاح طلبان صحبت‌هایی شنیده می‌شود که بیان گر افتراق است به شکلی که هر کس "مسئولیتش کمتر، افتراقش بیشتر" است. هرچند صدای واحدی هم از اردوگاه رقیب به گوش نمی رسد و چشم انداز و افق منسجمی نیز در جریان اصولگرایی دیده نمی شود.

خرازی خاطرنشان کرد: حرکت های ائتلافی باید بر مبنای وفاق احزاب گذاشته شود و اگر شخصی از عضویت در یک حزب پرهیز می کند نباید در راس تصمیم گیری ائتلاف قرار گیرد. به نظرم رویکرد اصلاح طلبان باید به سمت تقویت تفکر حزبی برود.

این فعال اصلاح طلب درباره «جبهه اصلاح طلبان ایران اسلامی» و نقش آن در انسجام میان اصلاح طلبان، گفت: در حال بررسی کیفیت ورود به ائتلاف جدید اصلاح‌طلبی هستیم اگرچه حزب ندای ایرانیان تاکنون تصمیمی برای پیوستن و هماهنگی با این «آقایان» اتخاذ نکرده است.

وی با بیان اینکه برای پیوستن به هیچ ائتلافی به جمع بندی نرسیده ایم، تاکید کرد: در شرایط خاصی قرار داریم و به این موضوع که عده ای  «پدرخوانده غیر حزبی» برای همه تصمیم بگیرند و به بقیه بگویند بفرمایید کار کنید، معتقد نیستیم.