تلویزیون سوئد اعلام کرد که این کشور شواهدی قوی‌ دال بر آزادی نفتکش انگلیسی توقیف شده توسط ایران در آینده‌ای نزدیک دریافت کرده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به نقل از یورونیوز، یک منبع در وزارت خارجه سوئد روز پنجشنبه به شبکه تلوزیونی این کشور اطلاع داده است که سوئد شواهدی قوی‌ دال بر آزادی نفتکش توقیف‌شده انگلیسی توسط جمهوری اسلامی (استینا ایمپرو) دریافت کرده است.

این تلویزیون سوئدی همچنین اعلام کرده که این کشتی به احتمال زیاد در روزهای آتی آزاد شود.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران ماه گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که عصر روز جمعه، ۲۸ تیرماه یک فروند نفتکش  انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

یک مقام مطلع در سازمان بنادر و دریانوردی نیز گفت که نفتکش انگلیسی استینا ایمپرو به علت عدم رعایت قوانین بین‌المللی در انتخاب مسیر ورود به تنگه هرمز و به خطر انداختن امنیت تردد کشتیرانی و همچنین برخی تخلفات دیگر با درخواست این سازمان به سمت آب‌های ایران هدایت شده است.

وی خاطر نشان کرد: این کشتی علاوه‌ بر این، با وارد کردن پسماند نفت موجود در مخازن خود موجب ایجاد آلودگی شدید و لطمه زدن به محیط زیست خلیج فارس به عنوان یک دریای بسته شده است.

همچنین محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در پیامی توئیتری اقدام اخیر ایران در خلیج فارس را مطابق با قوانین بین المللی کشتیرانی و توقیف نفتکش حامل نفت ایران در جبل الطارق را دزدی دریایی توصیف کرد.