​​یک عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان در خصوص پرونده دو نماینده بازداشت شده به اتهام نابسامانی در بازار خودرو گفت: منتظر اسناد و مدارک هستیم تا به دست ما برسد، پس از آن کار خود را آغاز خواهیم کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

علیرضاسلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، درباره آخرین وضعیت پرونده دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخصوص نابسامانی‌ها در بازار خودرو، گفت: منتظر هستیم که اسناد و مدارک به دست ما برسد تا بررسی‌های لازم را انجام دهیم.

این عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان ادامه داد: تا جایی که اطلاع دارم برای آقایان وثیقه ۱۰ میلیاردی در نظر گرفته شد که نتوانستند تأمین کنند و تا امروز هم بازداشت بودند.

وی تاکید کرد: هر زمان که مدرکی به دست ما برسد قطعا بررسی و ورود خواهیم کرد. 

سلیمی افزود: البته مباحث مرتبط با این پرونده از ماه‌ها قبل بر سر زبان‌ها افتاده بود و در هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان هم بحث صورت گرفت. اما همانطور که گفتم اسناد برای ما مهم است و منتظر هستیم که به دست‌مان برسد تا بتوانیم کار خود را آغاز کنیم.

 

روایت روزنامه ایران از بازداشت دو نماینده مجلس: از مدیران دوره احمدی نژاد بودند

 

ایران نوشت: خبر بازداشت آنها شامگاه چهارشنبه منتشر شد و آن‌طور که دیروز یکی از اعضای هیأت رئیسه مجلس به «ایران» گفت، به دلیل تعطیلات آخر هفته امکان تودیع وثیقه برای آزادی این دو مهیا نشده است. آن طور که روز پنجشنبه علیرضا سلیمی، عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان خبر داده بود، این دو نماینده مجلس در ارتباط با پرونده «تخلف» در شرکت سایپا بازداشت شده‌اند.

 

 

محمد عزیزی و فریدون احمدی هر دو از اعضای کمیسیون صنایع مجلس هستند. فریدون احمدی در دولت‌های نهم و دهم معاون وزیر بازرگانی، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و  رئیس هیأت‌ عامل سازمان ایمیدرو بود. محمد عزیزی هم در همان دولت‌ها مشاور مدیرعامل سایپا و مشاور وزیر اقتصاد بود.

پوشک، بازار خودرو و...؟

 

همچنین روزنامه اعتماد نوشت:اگر نام احمدی، نماینده اصولگرای زنجان تقریبا برای نخستین‌بار است که به موضوعات مرتبط با فساد گره خورده، اوضاع برای عزیزی، نماینده ابهر بسیار متفاوت است. البته که فساد موضوعی فراجناحی است ولی بازداشت محمد عزیزی که براساس سوابقش ازجمله چهره‌های شناخته شده اصولگرا است، از اهمیتی دو چندان برخوردار است. او که سالها قبل مدیرکل اطلاعات و اخبار صداوسیما در کرمانشاه مشغول فعالیت بود، در دوره شهرداری محمود احمدی‌نژاد به معاونت اجتماعی منطقه 15 تهران رفت و پس از ریاست‌جمهوری او به عنوان فرماندار ابهر انتخاب شد.

نخستین‌بار احمد توکلی در نامه بیست‌ودوم تیرماه امسال خود به رییسی از بازداشت عزیزی و سپس آزادی‌اش با نازل‌ترین نوع قرار وثیقه خبرداد و خواستار رسیدگی رییس دستگاه قضا به این مهم شد. عزیزی نوزدهم تیرماه بازداشت شده بود ولی این‌بار اتهام او نه اخلال در بازار خودرو، بلکه پوشک بود؛ پوشک مولفیکس. خبرگزاری فارس نیز همان زمان در گزارشی خبر از ایجاد انحصار در بازار پوشک با سوءاستفاده از 50 میلیون دلار ارز دولتی داد.

عزیزی پس از انتشار این نامه در گفت‌وگو با «اعتماد» که در روز بیست وسوم تیرماه منتشر شد، بازداشت خود به اتهام اخلال در بازار پوشک را تایید کرد، ولی خواست این موضوع منتشر نشود تا فضا آرام‌تر شده و آن‌گاه سخن بگوید. اما هرگز چنین نشد ولی او مشخصا دخالت خود در ایجاد اخلال و انحصار در بازار پوشک از طریق نامه‌نگاری با وزیر صنعت را قبول ندارد.