رسانه های چین سفر ظریف به فرانسه را اقدامی دیپلماتیک خواندند

سفر ظریف به فرانسه غیر منتظره و دیپلماتیک بود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رسانه های چین سفر روز یکشنبه «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به فرانسه و محل برگزاری نشست اجلاس گروه هفت را غیر منتظره و در عین حال دیپلماتیک خواندند.

«شینهوا» خبرگزاری رسمی چین روز دوشنبه در گزارشی سفر ظریف به فرانسه را غیر منتظره و متعجبانه خواند و با استناد به توئیت «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نوشت ظریف به دعوت لودریان وزیر امور خارجه فرانسه و برای ادامه رایزنی‌ها در خصوص ابتکارات اخیر میان روسای جمهوری ایران و فرانسه، روز یکشنبه وارد شهر بیاریتز محل برگزاری اجلاس سران گروه هفت شد.

گزارش به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نوشته است در این سفر هیچ جلسه‌ای یا مذاکره ای با هیات آمریکایی برگزار نخواهد شد.

شینهوا می گوید سایت ردیابی پروازهای هوایی «فلی رادار ۲۴ » پیشتر نشان داده بود که یک هواپیمای جت ایرانی در فرودگاه بیاریتز در حال فرود آمدن است.

در ادامه این گزارش آمده است موضوع هسته ای ایران یکی از مباحث اصلی اجلاس هفت کشور صنعتی در فرانسه است فرانسه به همراه انگلیس و آلمان مایل است از این رویداد برای نجات برجام استفاده کند.

گزارش می گوید مکرون روز شنبه به تلویزیون LCI گفته بود ما در این نشست توافق کردیم که مشترکا به ایران چه بگوییم همه خواهان پرهیز از مناقشه هستند دونالد ترامپ هم در این زمینه کاملا صریح بود.

 

"سی جی تی ان" تلویزیون انگلیسی زبان چین هم در گزارشی با اشاره به دومین سفر ظریف به فرانسه در ظرف سه روز، از این سفر به عنوان یک اقدام دیپلماتیک یاد کرد که حتی کاخ سفید هم از آن متعجب شده است.

گزارش می افزاید پاریس تلاش های خود را برای کاهش تنش ها بین تهران و واشنگتن افزایش داده است از این روز از ظریف بار دیگر دعوت کرده است به این کشور سفر کند تا در مورد بسته پیشنهادی دو کشور بیشتر بحث و بررسی کنند.

"سی جی تی ان" می گوید رهبران اروپایی از زمان خروج ترامپ از توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ بین المللی ایران و تحریم مجدد ایران، تلاش کرده اند تقابل گسترده ایران و ایالات متحده را مهار کنند.

تلویزیون انگلیسی زبان چین آورده است ظریف گفته است پس از گفت‌وگوهای گسترده با ژان ایو لودریان و وزیر دارایی فرانسه، با امانوئل مکرون در حاشیه نشست گروه هفت دیدار کرده و سپس جلسه توجیهی مشترکی با انگلیس و آلمان داشته است.

ظریف قرار است تا ساعتی دیگر در راس هیاتی بلند پایه وارد پکن شود.