رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: باید درس‌ها و عبرت‌های عاشورا را برای مردم بیان و آن‌ها را به وسیله این عبرت‌های درس آموز هدایت و راهنمایی کرد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

 آیت الله محمد یزدی ظهر امروز در دیدار جمعی از طلاب و اساتید حوزه علمیه قم که در دفتر جامعه مدرسین برگزار شد، ضمن اشاره به پیش رو بودن ایام تبلیغی محرم گفت: عزاداری برای حضرت سید الشهدا علیه السلام قطعاً عالی‌ترین فرصتی است که همیشه در طول تاریخ بعد از کربلا، رخ داده است.

وی تاکید کرد: در طول تاریخ همه آزادگان و همه علاقمندان به خاندان عصمت و طهارت از حادثه کربلا استفاده کردند و درس‌ها و عبرت‌های عاشورا را برای مردم تبیین کردند.

آیت الله یزدی ضمن تاکید بر توجه بیشتر طلاب به عبرت‌های درس آموز حادثه عاشورا و بیان آن برای مردم، تصریح کردند: به تعبیر مقام معظم رهبری باید درس‌ها و عبرت‌های عاشورا را برای مردم بیان نمود و آن‌ها را به وسیله این عبرت‌های درس آموز هدایت و راهنمایی کرد.

عضو فقهای شورای نگهبان ضمن تاکید بر استفاده از فرصت‌ها و ظرفیت‌های حادثه کربلا، تصریح کرد: حادثه کربلا مهم‌ترین فرصتی است که همه ما باید از آن برای دین، برای خدا و برای اسلام استفاده کنیم. إن‌شاءالله که گویندگان و منبری‌ها، نویسندگان و نخبگان بتوانند از این فرصت به خوبی استفاده کنند.

رئیس شورای عالی جامعه مدرسین ضمن اشاره به اهداف والا و باعظمت قیام سیدالشهداء آن را بسیار مهم دانست و ابراز کرد: حقیقت اهداف حضرت اباعبدالله و یارانشان، بخصوص برادر بزرگوارش حضرت ابوالفضل العباس سلام الله علیهم را باید برای مردم به خوبی تبیین کرد و برای آن‌ها یادآوری کرد که این بزرگواران در راه اسلام، در راه دین، در راه حقایق دینی، در راه افکار الهی و در راه نزدیک‌شدن به خدا جانشان را فدا کردند.