سخنگوی وزارت خارجه روز پنجشنبه گفت: در راستای سفرهای منطقه ای وزیر خارجه ایران، محمد جواد ظریف دوشنبه آتی عازم مسکو می شود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عباس موسوی در پیامی توییتری نوشت: ظریف روز دوشنبه در صدر یک هیأت عالی‌رتبه سیاسی در مسکو، در مورد روابط دوجانبه و همچنین آخرین تحولات حول اجرای برجام و کاهش تنش‌های منطقه‌ای، با همتای خود «سرگئی لاوروف» گفت‌وگو می‌کند.

موسوی همچنین افزود: دکتر ظریف در سفر کوتاه خود به مالزی علاوه بر دیدار با مقامات این کشور و حضور و سخنرانی در موسسه مطالعات استرتژیک و بین المللی- که با حضور رسانه های ملی و بین المللی برگزار شد - با سه رسانه آسترو آوانی، خبرگزاری برناما و شبکه ۳ تلویزیون مالزی گفتگو خواهد کرد.

ظریف هم اکنون به مالزی سفر کرده است و صبح روز پنجشنبه با سیف الدین عبدالله همتای مالزیایی خود دیدار کرد. 

سیف الدین عبدالله وزیر خارجه مالزی بعد از دیدار با محمد جواد ظریف در کوالالامپور در پیامی توییتری نوشت: هر دو کشور متعهد شدند که همچنان به تقویت همکاری در همه زمینه ها برای منافع متقابل بپردازند. 

وزیر خارجه ایران در حالی امروز وارد مالزی شد که پیش از این در راستای سفرهای منطقه ای خود به کشورهای آسیایی، به چین و ژاپن سفر کرده بود.

محمدجواد ظریف کمی بعد از سفر به کشورهای حوزه اسکاندیناوی و حضور در فرانسه و رایزنی‌های فشرده با مقام‌های این کشور دیپلماسی خود را در دیدار و گفت ‌وگو با مقام‌های دو کشور بزرگ آسیایی ادامه داد و با مقام‌های بلندپایه پکن و توکیو به طور مفصل به گفت ‌وگو کرد. 

ظریف که پس از چین، روزگذشته وارد توکیو شده است در دیدارش با «تارو کونو » وزیر خارجه ژاپن تاکید کرد که هر دو کشور در امنیت بازار انرژی و ثبات در خلیج فارس منافع ویژه‌ای دارند.