نماینده مردم سنندج،دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت:دزدی‌های کوچک ریشه در فقر دارد ولی دزدی های بزرگ به صورت سیستماتیک درآمده و اخیرا قوه قضاییه با شناسایی و دستگیری هایی که انجام داده گامی مثبت در مبارزه با این نوع فسادها برداشته است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سید احسن علوی؛ نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خانه ملت در خصوص افزایش فساد اقتصادی و برخورد قاطعانهه قوه قضاییه  به ویژه با تخلفات خودرویی با  قبول اینکه بازار خودرو دارای التهاباتی بوده افزود: وزارت صمت دارای گستره کاری زیادی است و وزیر صنعت عملکرد مناسبی تاکنون داشته و هر آنچه که در توان داشته را ارائه کرده است.

وی ادامه داد: با تحولاتی که در دو شرکت خودروسازی رخ داد کم کم شاهد کاهش قیمت ها هستیم و بخشی از این گرانی ها به نحوه عملکرد وزیر مربوط نمی شود و مسائل حاشیه ای و جانبی و برون مرزی در ایجاد شرایط بحرانی در برخی حوزه ها دخیل بوده است.

فساد اقتصادی به صورت سیستماتیک در کشور نهادینه شده است که باید این فسادها ریشه‌ای حل شوند اگر بخواهیم بصورت سطحی و ظاهری بخواهیم با فساد مبارزه کنیم قطعا نتیجه نخواهیم گرفت.

علوی افزود: فساد به صورت سیستماتیک در کشور نهادینه شده است که باید این فسادها ریشه ای حل شوند اگر بخواهیم بصورت سطحی و ظاهری بخواهیم با فساد مبارزه کنیم قطعا نتیجه نخواهیم گرفت.

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دزدی‌های کوچک ریشه در فقر دارد ولی دزدی های بزرگ به صورت سیستماتیک درآمده و اخیرا قوه قضاییه با شناسایی و دستگیری هایی که انجام داده گامی مثبت در مبارزه با این نوع فسادها برداشته است.

وی عنوان کرد: قوه قضاییه اگر این گونه پیش رود مطمئنا فاسدان در حاشیه امن قرار نخواهد گرفت و سلامت و صداقت محور کار قرار می گیرد که زمان بر است و باید قوای مجریه و مقننه نیز در این راستا کمک قوه مجریه کنند.

اقدامات قوه قضاییه آبروی نظام را حفظ می کند

وی با بیان اینکه اقدامات قوه قضاییه آبروی نظام را حفظ می کند افزود: در شرایط فعلی این گونه برخوردها برای نظام خوب است. مادامی که ما بخواهیم پنهان کاری کرده و شفافیت را از بین ببریم کشور متضرر می شود، چنانچه از روز اول برخورد قوه قضاییه اینگونه می شد مطمئنا به این مرحله از فساد در جامعه نمی رسیدیم.

علوی گفت:  برخورد قاطعانه با مفسدان اقتصادی باعث پویایی نظام می شود هر کسی تخلفی داشته باشد در مقابل عدالت باید محاکمه شود زیرا خون شهیدان جای معامله ندارد.