نماینده مردم رشت در مجلس با انتقاد از افزایش گرانی کالاهای اساسی، گفت: سفره مردم به دلیل گرانی جمع شده است حال دولت باید به داد مردم برسد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، جبار کوچکی نژاد در نشست علنی امروز (یکشنبه، 10 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی، در تذکر شفاهی با انتقاد از عدم اجرای قوانین گفت: بر اساس قانون در زمان برداشت برنج در اراضی کشاورزی کل کشور و 3 ماه بعد از آن، واردات و توزیع برنج خارجی ممنوع است اما متأسفانه هم دولت و هم صدا و سیما اعلام می‌کند که واردات برنج انجام می‌شود، حال با توجه به افزایش تولید این محصول از دو میلیون تن به دو میلیون و 600 هزار تن، نیازی به واردات برنج نیست چرا مسئولان با اینگونه جملات خوشحالی کشاورزان را به غم تبدیل می‌کنند.

نماینده مردم رشت مجلس شورای اسلامی افزود: بر اساس قانون شرکت‌های آب، برق و گاز باید به مردم خدمات ارائه کنند اما متأسفانه شاهدیم که افراد خانه ساختند اما امکانات لازم داده نمی‌شود و دستگاه‌های مربوطه از قانون تخطی می‌کنند، همچنین بر اساس قانون دولت باید نسبت به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، کشوری و لشکری اقدام کند اما تاکنون این مسئله صورت نگرفته است.

وی بر لزوم ارائه لایحه رتبه‌بندی فرهنگیان تأکید کرد و گفت: بر اساس ماده (63) قانون برنامه ششم توسعه، دولت باید لایحه مربوطه را به مجلس ارائه کند اما دولتمردان به جای این اقدام تنها مصاحبه می‌کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم در شرایط کنونی به دلیل گرانی کالاهای اساسی با مشکلات بسیاری روبه‌رو هستند، گفت: متأسفانه سفره مردم جمع شده، حال ما در قانون بودجه سال 98 دولت را مکلف به برداشت اعتباری بالغ بر 14 میلیارد دلار و اختصاص آن برای تأمین کالاهای اساسی کردیم حال دولت باید هر چه سریعتر به داد مردم برسد.

 

اروپا اینستکس را اجرایی نکند؛ گام سوم دنبال می شود

عضو هیات رئیسه فراکسیون مستقلین ولایی می گوید اگر اروپایی ها به اجرای اینستکس سرعت ندهند گام سوم کاهش تعهدات دنبال می شود.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به وقت کشی اروپا برای اجرای اینستکس گفت: اگر اروپایی ها به اجرای اینستکس سرعت ندهند ما معطل کسی نمی مانیم و فاز سوم کاهش تعهدات برجام را اجرای خواهیم کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به وقت کشی اروپایی ها، اظهار داشت: گله مندی ما از اتحادیه اروپا این بود که چه برای خودش چه برای ترامپ وقت کشی کرد، تاکید می کنم که ایران(وزارت خارجه و دولت) این وقت را به اروپا نفروخته است، شهادت می دهم بعد از اقدامات ترامپ بر علیه برجام، دولت وارد عمل شد که باید این اقدامات قاطعیت و استمرار پیدا کند.

نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به گام های اول و دوم کاهش تعهدات برجامی، بیان داشت: اگر ایران گام های مرحله اول و دوم را اجرایی نمی کرد شاهد اقدامات دست و پا شکسته اروپایی ها برای بهبود شرایط برجام نبودیم.

وی تاکید کرد: به هر حال اگر اروپایی ها بخواهند اینستکس را به تعویق بیاندازند با خودشان است، ایران اگر بتواند نفت بفروشد، پول آن  از این کانال به دست ما برسد تا هزینه کنیم اتفاقی نمی افتد اما اگر چنین نشود منتظر کسی نمی مانیم و گام سوم کاهش تعهدات برجامی را عملی می کنیم.

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان اینکه تعهد دو طرفه است، اظهار داشت: عدم پایبندی به تعهد از سوی غرب ما را ملزم به پایبندی به تعهداتمان نمی کند، ایران اکنون در مدار منطق حرکت می کند، نمی توانیم بیاستیم طرف مقابل هر کاری خواست انجام دهیم و ما بگویم با اخلاق هستیم و بر تعهدات خود می مانیم، تعهد دو طرفه است.

ایران اگر بتواند نفت بفروشد، پول آن  از این کانال به دست ما برسد تا هزینه کنیم اتفاقی نمی افتد اما اگر چنین نشود منتظر کسی نمی مانیم و گام سوم کاهش تعهدات برجامی را عملی می کنیم.

این نماینده مجلس افزود: از دولت می خواهیم به بدعهدی اروپایی ها جواب متقابل بدهد، ما همیشه در تقابل با آنها بودیم، اگر آنها حسن نیت داشته اند ما هم با حسن نیت رفتار کرده ایم و این موضوع در خصوص سوء نیت هم صدق می کند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون مستقلین ولایی با تاکید براینکه ایران الزامی ندارد به تعهدات خود پایبند باشد، بیان داشت: دلیلی وجود ندارد وقتی طرف غربی به تعهدات خود پایبند نیست ما به اقداماتی که سالیان سال برای آن هزینه کرده ایم، شهید داده ایم، استمرار ندهیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: در برجام تعهدات دو طرفه وجود داشت، این وسط ترامپی آمد دیوانه بازی در آورد، اینجا رضایت داده ایم اشکالی ندارد و گفتیم همین که اروپا به تعهدات خود بعمل کندکفایت می کند، اما وقتی اروپا از آمریکا حساب می برد باید هزینه آن را هم پرداخت کند.