دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه اقدامات قضایی که بگیر و ببند نیست بلکه اجرای قانون رسمی و احیای حقوق است، گفت: بهتر است آقای رئیس‌جمهور در جلسه سران سه قوه، مشکلات دستگاه قضایی را از ریاست محترم قوه قضائیه بشنود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

اسدالله بادامچیان با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه فساد و رانت با بگیر و ببند و دادگاه از بین نمی‌رود، گفت: عبارت ایشان در شأن قوه قضائیه و دادگاه‌ها و در شأن ریاست قوه مجریه نیست. اقدامات قضایی که بگیر و ببند نیست، اجرای قانون رسمی و احیای حقوق است. اقدامات قضایی بازدارنده و پیشگیری کننده در برابر ارتکاب جرائم و فساد و اختلاس است.

وی افزود: سبک شمردن قضا و قوه قضائیه و دادگاه های قضایی، کمک به فساد، جرم و اختلاس است. البته اگر دولت کلیه امور اجرایی کشور را در اختیار دارد، سیاست های صحیح، برنامه‌های دقیق، مدیران توانمند و پاکدامن و متعهد را به کار بگیرد تا زمینه ارتکاب جرایم کاهش یافته و در نتیجه اقدام قضایی به حد بسیار نازلی برسد.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: سیاست های دولت، تورم و گرانی و بیکاری را زمینه‌ساز جرائم کرده است و قوه قضائیه نتوانسته آن کار اساسی را در براندازی جرایم انجام دهد. بهتر است آقای رئیس‌جمهور در جلسه سران سه قوه، مشکلات دستگاه قضایی را از ریاست محترم قوه قضائیه بشنود و با همکاری ایشان در صدد براندازی فساد و اختلاس و مشکلات و پیامدهای تخلف ها برآید.

وی همچنین تأکید کرد: فساد، اختلاس و بی انضباطی‌ها در اثر ضعف دولت در نظارت و مدیریت بر دستگاه‌های دولتی و حمایت از مفسدانی است که در پناه باندبازی‌ها می‌کوشند از مجازات‌ها مصون بمانند. دولت با اقتدار جلوی فساد و تخلفات را بگیرد تا قوه قضائیه کسانی که حاضر به پاکی و سلامت نیستند را به مجازات جدی برساند و این خواست مردم و ملت است. دولت از اقدامات دستگاه قضایی در پاکسازی دستگاه‌های خود و در جامعه باید استقبال کند و میدان را برای نظارت دستگاه‌های بازرسی و ناظر باز کند تا ان شاءالله مشکلات اختلاس و فساد مالی و رشوه ریشه کن شود.

بادامچیان در ادامه درباره گفت‌وگوها با اروپا اظهار داشت: تاکنون این مذاکرات و دلخوشی‌ها به سخنان سران اروپا نتیجه روشن و مؤثری نداشته است بنابراین گام های اول و دوم برداشته شد و گام سوم را باید جدی‌تر و قاطع‌تر برداشت. مسئله برجام خیلی شفاف مشخص می‌کند که امریکا و اروپا باید به تعهدات خود عمل کنند و هرجا کوتاهی کردند در آینده باید جبران نموده و به ایران خسارات وارده را بپردازند. دیگر جایی برای مذاکره و ادامه گفتگوهای بی‌حاصل نمانده است. اگر آمریکایی‌ها از پیمان خارج شده‌اند، راهکار صحیح، عمل آنها به تعهداتشان است و اگر اروپایی‌ها به تعهداتشان عمل کنند، مسئله دیگر نیازی به این وقت کشی ندارد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در ادامه افزود: دوسال دیگر از عمر این دولت مانده است. نارضایتی از دولت فعلی را همه می دانند و مشکلات هم مورد تأیید رئیس‌جمهور است. ما امیدواریم رئیس‌جمهور پیرو رهنمودهای رهبری معظم در این دوسال اقدامات اساسی را در جلب رضایت مردم و رهبری سامان دهد.

بادامچیان درباره تعلیق مجلس در انگلستان تأکید کرد: بحران انگلستان با اجرای برگزیت تمام نمی شود. دولت انگلستان باید به راه صحیح و خواسته واقعی مردم کشورش برگردد. با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا عملاً این اتحادیه به شکست نهایی می‌رسد و تعلیق مجلس نیز نشانه شکست دموکراسی غربی و بن بست و بحران در انگلستان است.

وی تحولات منطقه را در جهت رشد بیداری اسلامی و اقتدار و عزت مقاومت اسلامی، تحولاتی مهم دانست و اظهار داشت: سخنان سیدحسن نصرالله نشانه ایمان به پیروزی و فروپاشی رژیم درحال استیصال صهیونیستی است. ان شاءالله در ایام محرم، شور حسینی، دشمنان اسلام را به عقب نشینی های بیشتر وادار خواهد کرد.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی تأکید کرد: در یمن نیز قدرت مقاومت، معجزه خود را نشان می دهد. ملت قهرمان یمن در سایه سار ایمان و استقامت ائتلاف ننگین عربی ـ امریکایی را در هم شکسته است. و ریاض اگر در صدد رهایی از این مهلکه ای است که به دستور امریکا برای ملت خود درست کرده است، باید هرچه سریع تر حملات را قطع کند و به خواست ملت یمن احترام بگذارد و از همه مسلمانان به خاطر اقدامات جنایتکارانه اش عذرخواهی کند.

بادامچیان به رهبری سوریه و ملت و رزمندگان قهرمان آن دیار تبریک گفت که بی اعتنا به تهدیدهای آمریکا و حامیان تروریست ها، منطقه جنوب ادلب را آزاد کرده است و ان شاءالله هرچه زودتر پیروزی نهایی را بدست خواهد آورد.

وی در پایان با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری ماه محرم از همه وعاظ و گویندگان خواست که گام دوم را برای ملت تشریح کرده و فلسفه قیام حسینی و پیروزی خون بر شمشیر را تحلیل کنند و در هفته امر به معروف و نهی از منکر در سایه سار امام حسین(ع)، این فریضه الهی را بهتر و بیشتر شناسانده و همه با هم جامعه ای پاک و بری از هر نوع منکر و بدی و زشتی بسازیم.